گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

انتقاد سخنگوی فراکسیون امید از تاخیر در معرفی وزیر پیشنهادی علوم/ پارسایی: حضور چهره هایی چون فرجی دانا برای این سمت مطالبه عمومی است

سخنگوی فراکسیون امید ضمن انتقاد از رئیس جمهوری برای تاخیر در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم، اعمال فشار اصلاح طلبان برای معرفی چهره هایی چون فرجی دانا را رد کرد و آن را مطالبه عمومی دانست.

بهرام پارسایی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در پاسخ به این پرسش که آیا فراکسیون امید تاکنون رایزنی درباره  گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم داشته است یا نه، گفت: باید از فراکسیون  امید مشورت خواهی انجام بگیرد تا در این باره اعلام نظر کند، به هر حال تصمیم در این باره با رئیس جمهوری است اما همکاران ما در فراکسیون به طور مستمر درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم  تذکر می دهند.

 وی با تاکید بر اینکه معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم تاخیر زیادی داشته است، گفت: از ابتدای معرفی کابینه، هیچ گزینه ای برای انتخاب و معرفی نشده است؛ اگر پیشتر گزینه ای معرفی می شد و از مجلس رای اعتماد نمی گرفت، شرایط آن بهتر بود. آن هم در وزارتخانه ای که از اهمیت بالایی برخوردار است و هر روز تاخیر در معرفی وزیر مربوطه لطمه های سنگینی  به زیرمجموعه آن وارد می کند.

سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به اینکه در حال حاضر، در صدر ساختار مدیریتی این نهاد انگیزه کافی وجود ندارد؛ گفت: امیدواریم با توجه به مطالبه افکار عمومی،گروه های سیاسی همسو و وعده های رئیس جمهوری در ایام انتخابات هر چه سریع ترگزینه ای با ویژگی های قابل قبول و پذیرش حداکثری معرفی کنند.

پارسایی درباره اینکه که در برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس مدعی فشار گروه ها و احزاب اصلاح طلب برای معرفی چهره هایی چون فرجی دانا از سوی دولت شده اند، گفت: بهتر است به جای فشار اصلاح طلبان بگوییم، مطالبه عمومی و کسانی که به رئیس جمهوری رای داده اند.

وی افزود: وگرنه اصلاح طلبان چگونه می توانند به دولت فشار بیاورند، آن هم در شرایطی که دولت تیم و اتاق فکر خود را دارد. البته ممکن است بخشی از این اتاق فکر را اصلاح طلبان تشکیل داده باشند و پیشنهاداتی را نیز ارائه کرده باشند.

پارسایی در همین راستا تاکید کرد: مجموعه دولت دوزادهم نشان می دهد که فشار اصلاح طلبان اثرگذار نبوده است اما مطالبه 80 تا 85 درصد از رای دهندگان به رئیس جمهوری حضور چنین چهره هایی در وزارت علوم است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.