یک عضو فراکسیون امید درباره اعمال محدودیت ها علیه رئیس دولت اصلاحات، گفت: این فراکسیون آمادگی دارد برای دفاع از حقوق شهروندان و شخصیت های اثرگذار در انقلاب با سایر دستگاه ها رایزنی کند.

پس از اینکه هفته گذشته، محمدرضا تابش از افزایش محدودیت ها علیه رئیس دولت اصلاحات خبر داد، اخبار ضدو نقیضی درباره مرجع تصمیم گیرنده آن بیرون آمد تا اینکه ظهر دیروزسخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد« اعمال محدودیت طبق روال گذشته و براساس نظر دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی انجام گرفته است».

این ماجرا سبب شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به این ماجرا لب به سخن بگشایند. در این میان پروانه سلحشوری، در جلسه علنی مجلس این اقدام را خلاف قانون اساسی دانست و  85 تن از آن ها نامه ای خطاب به رئیس جمهور روحانی نوشتند و خواستار پیگیری مسئله شدند. 

نکته جالب توجه در این باره، این است که هفت تن از نمایندگان تهران حاضر به امضای این نامه نشدند، این درحالی است که عموم تحلیلگران سیاسی پیروزی لیست امید در انتخابات اسفند94 را ماحصل سفارش و تاکید سید محمد خاتمی برای رای دادن به تمام افراد این لیست می دانند. 

سخنگوی فراکسیون امید: اجازه ندهیم حقوق بشر را در کشور زیر سوال ببرند

 

در همین راستا، بهرام پارسایی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره محدودیت های جدیدی که نسبت به سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات اعمال شده است، گفت: هفته گذشته و امروز فراکسیون امید در جلسه هیات رئیسه مطرح کرد؛ و چند تن از دوستان حقوقدان مسئله را از بعد حقوقی توضیح دادند که بر اساس آن، این نوع برخوردها از نظر قضایی خلاف قانون است.

وی ادامه داد: ما در فراکسیون می توانیم از منظر نظارتی به رئیس جمهوری تذکر دهیم و یا سوال کنیم و روز گذشته هم تذکری به رئیس جمهوری به عنوان مجری قانون و رئیس شورای عالی امنیت ملی داده شد.

سخنگوی فراکسیون امید ضمن تاکید بر اینکه این فراکسیون این مسئله را پیگیری خواهد کرد، گفت: در بازه زمانی که نفاق و تفرقه کشورهای همسایه ما را به وضعیت نا امنی کشانده و توطئه داعش با  اتکا بر همین تفرقه ها ایجاد شده است و هجمه ای که ترامپ نسبت به ایران  ایجاد کرده بهتر است این مسائل در داخل مطرح نشود.

وی در همین راستا تاکید کرد: بهتر است مسئولین امر با سعه صدر بیشتری با مسائل برخورد کنند و مسائلی از این دست باعث تشنج افکار عمومی و ایجاد سوال در اذهان مردم نشود. علاوه بر این اجازه ندهیم برخی افراد با بهره گیری از این موارد، مسئله حقوق بشر در کشور را زیر سوال ببرند.

مازنی: آماده رایزنی هستیم

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی نیز در گفت و گو با خبرنگار جماران، ضمن اشاره به بیانیه فراکسیون امید در واکنش به افزایش محدودیت ها نسبت به رئیس دولت اصلاحات، درباره احتمال رایزنی با مجلسی ها با قوه قضائیه، گفت: ما در حال پیگیری مسئله از طریق رئیس جمهوری هستیم  و اگر نیاز باشد،  فراکسیون آمادگی دارد در راستای حمایت از حقوق سایر شهروندان و به طور خاص شخصیت های اثرگذار در انقلاب و میان مردم  با سایر دستگاه ها رایزنی کند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.