گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با جماران مطرح کرد:

تاکنون هیچ رایزنی درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم با کمیسیون نشده است/ برخی احزاب در معرفی وزیر به رئیس جمهوری فشار می آورند

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت: برخی از احزاب و گروه های سیاسی به رئیس جمهوری فشار می آورند که دانشگاه را به دفتر حزب خود تبدیل کنند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره رایزنی گزینه های احتمالی برای تصدی وزارت علوم با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون هیچ گونه مشورت خواهی و رایزنی با اعضای کمیسیون حتی اعضایی که عضو فراکسیون امید هستند، نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که کمیسیون چه شاخص ها و معیارهایی برای انتخاب وزیر علوم  را در نظر گرفته است، گفت: دانشگاه را بشناسد، توان مدیریتی داشته باشد، در بحث تولید علم برنامه داشته باشد، همچنین در بحث تکریم اساتید برنامه مشخصی داشته باشد، جامع نگر باشد، قدرت مدیریت همه جانبه در امور دانشگاه ها را داشته باشد و تحت تاثیر دیگران نباشد و مستقل باشد.

این عضو فراکسیون ولایی تاکید کرد: عمده مسئله مدنظر ما این است که وزیر به دنبال سیاسی کاری نباشد.

سلیمی با اشاره به آنچه که  « فشار  برخی از احزاب و گروه های سیاسی به رئیس جمهوری  که می خواهند در شرایط فعلی دانشگاه را به دفتر حزب خود تبدیل کنند»؛ گفت: امیدوارم آقای روحانی در برابر این فشارها  مقاومت کنند و اجازه ندهند  وزارت علوم دستخوش رفتارهای حزبی شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که  کدام احزاب  قصد چنین کاری دارند و یا  گزینه های مطرح رابطه ای با این ها دارند یا نه گفت: تا زمانی که  گزینه ها به شکل رسمی به مجلس معرفی نشوند اعلام نظری در این باره  نخواهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.