مراسم عزاداری هیأت پیروان پیر جماران و وداع با پیکر مطهر حضرت آیت الله العظمی راستی کاشانی(ره) در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش جماران، در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی آغاز شد، اعضای بیت امام راحل و بیت آیت الله العظمی راستی کاشانی، علما، روحانیون و شخصیت های سیاسی از جمله حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله امامی کاشانی، علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی امام جمارانی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، احمد توکلی، محمود صادقی و... حضور داشتند.

همچنین جمعی از فرماندهان با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سردار سیف اللهی، سردار احمد وحیدی، سردار محمدباقر ذوالقدر، سردار حسین نجات و... در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین رستگاری سخنانی را ایراد کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین اکبر رستگاری با بیان اینکه بندگان حقیقی خدا کم هستند، گفت: قرآن کریم می فرماید آنهایی که ایمان آوردند و ایمان خود را به عمل صالح زینت بخشیدند، بهترین و نیکوکارترین بندگان خدا هستند و پاداش آنها در پیشگاه پروردگارشان است؛ بهشت هایی که در زیر آنها نهرها جاری است.

این خطیب برجسته ادامه داد: تفاسیر می گوید حرکت در مسیر صعود حرکت جایگاه کسانی است که از خدا خشیتی داشته باشند. خشیت حالتی در انسان ایجاد می کند که التزام انسان به احکام و وظایف را بیشتر می کند. یکی از مفسران می گوید اگر بخواهیم برای این خشیت یک مصداق قرآنی بیان کنیم سوره اعراف است. این خشیت اتزام آور متعلق به کسانی است که ایمانشان همراه با آگاهی، علم و فهم است.

وی تأکید کرد: آیت الله راستی کاشانی را از روزهای اول انقلاب می شناسم و مقام و کمالاتش را آگاهی داشتم. ایشان از اساتید مبرز، دانشمند و فقیه در نجف اشرف و شاگردان بزرگی تربیت شده مکتب این عالم بزرگوار بودند. یک روز مرحوم امام به حاج احمد آقا فرمودند آقای راستی را درست نمی شناسید. وقتی من به نجف آمدم غریب بودم؛ دو نفر من را مورد محبت قرار دادند و از غربت بیرون آوردند که یکی از آنها آقای راستی کاشانی و دیگری آیت الله شهید مدنی بود. به جرأت می توانم بگویم آیت الله راستی کاشانی مصداق «خیر البریه» است.

رستگاری افزود: شما می دانید که ما اگر یک تحلیل قرآنی و وحیانی از نهضت عاشورا داشته باشیم اباعبدالله (ع) و اصحاب آن حضرت مصداق آیه آخر سوره بریه هستند و کسانی که در مصاف حسین (ع) بودند، «شرّ البریه» هستند.

وی تصریح کرد: در آغاز نهضت سیدالشهدا (ع) وقتی والی مدینه نامه یزید را به اطلاع رساند و از حضرت بیعت خواست امام فرمود ما اهل بیت نبوت هستیم و یزید مردی شرابخوار است. اگر بخواهیم از حادثه عاشورا تحلیلی قرآنی داشته باشیم آیاتی که خوانده شد با این فرمایش سیدالشهدا (ع) مطابق است. در آغاز نهضت، امام خود را مصداق «خیر البریه» و یزید را «شرّ البریه» معرفی کرد.

این خطیب برجسته اظهار داشت: امام صادق (ع) فرمود خدا رحمت کند کسی را که در مجالس روضه یاد ما را زنده نگه دارد. یعنی اگر ما بخواهیم وظیفه خود را ادا کنیم باید به سراغ فرمایشات سیدالشهدا (ع) برویم. ما باید ببینیم چه تکلیفی داریم. حسین (ع) با من و شما و کربلای امروز صحبت و وظیفه ما را تعیین می کند.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) فرمود اگر کسی حاکم جائری را ببیند که این حاکم ظالم حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می کند و پیمان های خدایی را می شکند و با سنت پیامبر (ص) در زبان، عمل و رفتار مخالفت می کند، در میان بندگان پروردگار گناه، دشمنی، کینه توری و ستم روا می دارد، اگر در برابر این حاکم جائر کاری نکند و سکوت کند، حق است بر خدا که او را در همان جایگاهی قرار دهد که آن جائر را قرار داده است.

رستگاری گفت: امام حسین (ع) فرمود اینها به دنبال فرمانبرداری از شیطان هستند و فساد را شیوع دادند، ثروت مردم را به فنا دادند؛ در چنین شرایطی من سزاوارتر هستم که جلو بیایم و فریاد بزنم. فرمود من خودم به میدان آمدم و بچه ها و خانواده ام را هم آورده ام. اگر در زمانی قرار گرفتید که اینگونه بود، به میدان بیایید و عزیزان و هرچه دارید را بیاورید.

 

در این مراسم همچنین آقایان محسن طاهری و غلام کویتی پور به مرثیه سرایی و مداحی پرداختند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.