اولی تر از همه برای اینکه افکار امام را در جامعه پخش کند بیت امام است؛ آنها هستند که پیشاپیش همه باید مرتب به هر شکل ممکن همه این مسائل را بگویند.

رئیس و جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری از جمله حضرات آیات و حجج اسلام ابراهیم امینی، سید احمد خاتمی، قربانعلی دری نجف آبادی،  سید هاشم بطحایی، سید هاشم هاشم زاده هریسی، سید محمود علوی، محسن قمی وسید هاشم حسینی بوشهری، صبح امروز (پنجشنبه 30 شهریور ماه) ضمن حضور در مرقد مطهر امام خمینی (س) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله احمد جنتی در این مراسم گفت: من در مورد حضرت امام ناراحت هستم که چطور با وجود اینکه سال های سال در خدمتشان بودم ایشان را نشناختم. همه مشتاقان باید وصیت نامه، صحیفه امام، چهل حدیث و سایر آثار ایشان را مطالعه کرده و بهره مند شوند. این چیزی است که من به خودم و دیگران توصیه می کنم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: واقعا ایشان از کسی نمی ترسید. زمانی که ایشان را برای تبعید به تهران آوردند تأکید داشتند که ذره ای نترسیدند. مقام معظم رهبری نیز فرمود که من در قضیه ای با ایشان صحبت می کردم و تا گفتم شما می ترسید گفت من از هیچ چیزی نمی ترسم؛ واقعا هم این طور بود.

وی ادامه داد: ایشان مجاهد آفرین بود و مجاهدین را تربیت کرد. من پیام ایشان درباره حج را بارها خوانده ام. جالب اینکه بعد از حبّ خدا و رسول خدا (ص) جهاد را مورد تأکید قرار دادند. ای کاش عده ای بدانند که نظر امام در مقابل دشمن و دوست چه بود. مطالعه آثار امام روحیه جهاد و روحیه انقلابی را در انسان تقویت می کند و امروز نیاز شدید داریم که روحیه انقلابی گری و جهاد تقویت شود.

آیت الله جنتی تصریح کرد: زمینه این کار در جوانان محیا است و برای تربیت اسلامی آماده هستند ولی به شرط اینکه ما با صداقت حرف بزنیم و بینند که حرف از دل ما بر می آید و عملمان هم حرف ما را تصدیق می کند. به خصوص خبرگان باید در زمینه پیشاپیش دیگران در حرکت باشند و فطرت اسلامی جوانان را که آمادگی برای پذیرش احکام الهی و جهاد فی سبیل الله دارند را شکوفا کنند.

وی گفت: اولی تر از همه برای اینکه افکار امام را در جامعه پخش کند بیت امام است؛ آنها هستند که پیشاپیش همه باید مرتب به هر شکل ممکن همه این مسائل را بگویند. حتی اگر ما بتوانیم با صدا و سیما هم هماهنگ کنیم که گاهی به هر مناسب این آثار را بخواند. صحیفه امام پر از نور است و باید از آن استفاده کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به درگذشت آیت الله راستی کاشانی اظهار داشت: برای روح ایشان، روح پاک حضرت امام و دیگرانی که در این بقعه شریفه مدفون هستند طلب مغفرت دارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.