یادگار گرامی امام با تأکید بر ضرورت شفافیت در امور شهرداری و شورای شهر تهران، گفت: نباید گرد هیچ اتهام مالی بر دامن شورای شهر و شهرداری بنشیند.

به گزارش جماران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ضمن ادای احترام نسبت به آرمان های حضرت امام(س) با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار جدید تهران گفت: دوره جدید مسئولیت دوستان را به نوبه خودم تبریک می گویم؛ دوستان شورا مجموعه ای از نیروهای باسابقه و جوان هستند که گردهم آمدند و امید بسیاری بر موفقیت شما در این دوره هست.

یادگار امام افزود:  وجود کارشناسان برجسته در شورا همچون آقای «الویری» که دوره ای شهرداری تهران را در سابقه خود دارند و همچنین آقای «مسجدجامعی» که دوره ای طولانی در شورا حضور داشته و ریاست شورا را هم بر عهده داشتند و همچنین ریاست فعلی شورا، آقای «محسن هاشمی» که به نوعی بنیانگذار و پدید آورنده مجموعه مترو هستند، از عوامل امید محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه پتانسیل بسیار بزرگی همراه دارد که آن اعتماد قوی مردم تهران و یکدستی اعضای این شورا است، یادآور شد: در هیچ دوره ای از شورا، چنین رأی بالا و یکدستی اعضا وجود نداشته است که این موضوع هم مسئولیت به همراه دارد و هم امیدی را در دل مردم ایجاد کرده تا شهری بهتر و سالم تر را شاهد باشند. لذا باید قدردان خود باشید و اعتماد و توانمندی مردم را دست کم نگیرید.

سید حسن خمینی گفت: در قبال امور غیرقانونی، اتکال به خدا و حمایت مردمی را در نظر داشته باشید. هرچه همت دارید برای جامعه به خرج دهید. کسانی که از شما حمایت کرده اند و عقبه اجتماعی که پشت این لیست قرار گرفته هم سرمایه است و هم انتظاراتی را به همراه دارد. باید قدردان سرمایه بزرگ اجتماعی شکل گرفته باشید و در پی آن تلاش و کار بهتری انجام دهید، زیرا انتظار بیشتری از شما ایجاد شده است.

وی یکی از کارهای خوب پنجمین دوره شورای شهر تهران را انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار دانست و گفت: آقای نجفی احتیاج به معرفی ندارد. ایشان در کابینه آقایان مهندس موسوی، هاشمی و خاتمی به عنوان وزیر حضور داشتند و تقریبا همه حوزه ها از صنعتی تا مسائل اجتماعی و فرهنگی را تجربه کرده اند؛ همچنین ایشان یک دوره شش ساله در شورای شهر تهران بوده اند که شناخت خوبی از شهر تهران را برای ایشان پدید می آورد. بنابراین، انتخاب ایشان انتخاب شایسته ای است که امیدوارم روزهای خوبی پیش روی تهران قرار دهد.

یادگار امام با اشاره به مشکلات شهر تهران خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات اداری شهرداری این است که به عنوان یکی از نهادهایی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد ، اما به خاطر پیچیدگی پیچیدگی سیستم بوروکراسی  نارضایتی مردم نیز در آن قابل مشاهده است، اما دوستان حتما می توانند به سمت حل و فصل بهتر و ارزانتر مشکلات شهر پیش بروند.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه هم باید مشکلات را شناخت و هم برای حل آنها برنامه داشت، افزود: من فکر می کنم مجموعه شورا این شناخت را دارد. به ویژه در مشکلات اجتماعی که شهر در خود پنهان دارد بی تردید شهرداری می تواند نقش موثری داشته باشد. البته باید از شورا و شهرداری دوره قبل و آقای قالیباف نیز به نیکی یاد کنیم و قدردان زحمات آنها باشیم. ولی به هر حال هر نقطه ای می تواند سرآغاز یک حرکت جدید باشد.

وی با تأکید بر ضرورت شفافیت مالی در شهرداری گفت: باید نسبت به هر تخلف مالی با حساسیت بالا برخورد کنید. نباید گرد هیچ اتهام مالی بر دامن شورا و شهرداری بنشیند؛ شفافیت داشته باشید تا هر کجا نقدی دارند بتوانید به روشنی پاسخ دهید و این سرمایه سنگین دستخوش حرکت های نابخردانه قرار نگیرد.

یادگار امام در پایان بر ضرورت قدر دانستن فرصت خدمت چهارساله در مدیریت شهری تأکید کرد.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران: امیدوارم با کارنامه مورد قبول از شورا خارج شویم

به گزارش جماران، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم تجدید میثاق اعضای شورای اسلامی شهر تهر ان با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد، گفت: امروز شورا به پشتوانه حضور مردمی از وضعیت مناسبی برخوردار است و این برای اولین بار در تاریخ انتخابات است که شاهد افزایش سه برابری آراء بودیم.

وی افزود: خوشبختانه این دوره شورای شهر با حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رای آغاز شد.

هاشمی تاکید کرد: اصول کار شورا و شهرداری با مردم است و برهمین اساس وزن و نقش مردم در مدیریت شهری بسیار بالا است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای شهر تهران باید با اتکا به پشتوانه میلیونی مردم این امکان را داشته باشد که نسبت به ایجاد محیط مثبت شهری اقدام کند. شفاف‌سازی، هوشمندسازی و حل مشکلات مانده از قبل مانند آلودگی هوا و ترافیک با توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اقداماتی است که شورای شهر تهران به آنها ورود می‌کند، امیدوارم با کارنامه قابل قبولی از شورا خارج شویم.

محسن هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از طرف مطبوعات به عنوان شورای بیش‌فعال معرفی شده که برهمین اساس در مراسم تحلیف دیدید که بدون هیچ مشکلی ارکان اصلی شورای شهر انتخاب شدند و حالا آمده‌ایم که با آرمان‌های حضرت امام(س) بیعت ببندیم و پای عهد خود خواهیم بود.


شهردار جدید تهران با بیان این که در سال های قبل در شهر تهران زحمات زیادی کشیده شده است، گفت: اما هنوز این شهر با ایده آل های یک شهر شایسته جمهوری اسلامی فاصله دارد.

به گزارش جماران ، محمد علی نجفی در سخنان کوتاهی که  در حضور سید حسن خمینی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد، اظهار کرد: ابتدا تقارن روز شروع به کار شورا با روز وصلت حضرت امیر مومنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) رابه فال نیک میگیریم و امیدواریم همه مجموعه شوراهای اسلامی شهر و روستا در سرتاسر کشور توفیق الهی شامل حالشان باشد.

وی ادامه داد: خوشحال هستیم که در روز اول شروع به کار با آرمان های امام راحل تجدید میثاق داریم و امیدوارم درطول این چهار سال بتوانیم بر این آرمان ها پافشاری کنیم و بر این عهد خود با امام( ره) متعهد باشیم.

نجفی همچنین ابراز داشت: جا دارد در این روز که در جوار آیت الله هاشمی نیز هستیم یادی هم از ایشان کنیم و بر روح پر فتوح ایشان درود بفرستیم.

شهردار تهران با بیان این که خوشحال هستم که شورای اسلامی شهر،  یادگار آیت الله هاشمی را به عنوان رئیس شورا انتخاب کرد، گفت: برای من افتخاری است که در کنار ایشان و دیگر اعضای شورای شهر کار کنم. در سال های قبل در شهر تهران زحمات زیادی کشیده شده است اما ما هنوز با ایده آل های یک شهر شایسته جمهوری اسلامی فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز کار برای این شهر هم خدمت و هم عبادت است، شهر ما نیاز به آرامش و آسایش بیشتری دارد. امیدوارم در کنار این شورا و 66600 پرسنل شهرداری بتوانیم خدمات ارزنده ای برای مردم این شهر داشته باشیم.

شهردار تهران در پایان گفت: در آخر از یادگار امام هم کمال تشکر را برای پذیرش این حضور دارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.