نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی:دولت اصلاحات از مجموعه شاخص‌های اقتصادی باثبات‌ترین دولت در میان دولت‌های بعد از انقلاب بوده است که آقای بیطرف هشت سال وزیر نیرو در دولت اصلاحات بود ولی ایشان در همین دوران دچار خطای تشخیص در سرمایه‌گذاری‌ها برای تخصیص آب شد.

به گزراش جماران، در آخرین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهای در مجلس شورای اسلامی،  هادی قوامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو پشت تریبون قرار گرفت با تاکید بر اینکه در حوزه برق و سایر انرژی ها مشکلاتی وجود دارد،گفت: اما مهمترین مشکل، مسئله آب است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: چرا آب؟ به دلیل آنکه میان آنچه که می‌بینیم و آنچه در ذهن وجود دارد تفاوت وجود دارد. ما در فضای ذهنی می‌گوییم آب ارزش اقتصادی دارد و باید در بحث آمایش درست فکر کنیم اما در واقعیت مساله جور دیگری است.در زمانی که آب دارای ارزش‌های اقتصادی است و باید بر مبنای آمایش سرزمینی تخصیص پیدا کند وزیر پیشنهادی نیرو در برنامه خود به چنین مواردی اشاره نکرده است.

وی با اشاره به 8 سال وزارت بیطرف در دولت اصلاحات گفت: دولت اصلاحات از مجموعه شاخص‌های اقتصادی باثبات‌ترین دولت در میان دولت‌های بعد از انقلاب بوده است که آقای بیطرف هشت سال وزیر نیرو در دولت اصلاحات بود ولی ایشان در همین دوران دچار خطای تشخیص در سرمایه‌گذاری‌ها برای تخصیص آب شد.

نمایند اسفراین با بیان اینکه 85 درصد از عامل ریزگردها به دلیل عوامل خارجی است، گفت: در دوران وزارت آقای بیطرف ابرسدها در ترکیه ساخته شد و انتظار می‌رفت آقای بیطرف در زمان وزارت خود به این موضوع اعتراض می‌کرد تا چنین سدهایی بسته نشود که نتیجه آن را امروز در خشک شدن دجله و فرات و ورود ریزگردها به تمام کشور ببینیم. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که ورود ریزگردها با منشا خارجی به نحوه عمل و مدیریت شما برمی‌گردد.

قوامی ادامه داد: در دوره شما سدهایی بدون انجام کار کارشناسی و محاسباتی ساخته شد که نتیجه آن را به طور نمونه می‌توان در سد گتوند دید که آب شیرین به آب شور تبدیل شده و به دنبال آن 240 هکتار از اراضی خوزستان تحت تاثیر این آب شور قرار گرفته‌اند و امروز می‌خواهند این آب را به خلیج فارس انتقال دهند. انتظار ما این است که شما به این اشتباه خود اعتراف کنید و بگویید که چطور می‌خواهید آن را برطرف کنید.

نماینده مردم اسفراین خاطرنشان کرد: فرهنگ اصیل قنات که یادگار یزد بزرگ است امروز در کجا قرار دارد. فراموشی این  بخش از مهندسی آب باعث گردید ۷۵۰ چاه عمیق زده شود که شیره زمین را می‌گیرد امیدوارم این میراث ۲۵۰۰ ساله صیانت و حفظ شود.

قوامی خطاب به بیطرف عنوان کرد: امروز چالش‌ های بین استانی زیاد است ما می‌خواهیم بر مبنای آمایش عمل کنیم. این خوب است اما باید تشخیص درست در سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. آقای بیطرف بگویید برای ۱۰ هزار میلیارد مترمکعب آب مصرفی چه برنامه‌ای دارید؟

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.