شواهد نشان می دهد که امروز (29 مرداد ماه) بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به وزیران دولت دوم حسن روحانی به پایان می رسد.

به دلیل اینکه تنها بررسی صلاحیت دو نفر از وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم باقی مانده به نظر می رسد که با جلسه صبح امروز بررسی و رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری برای دولت دوازدهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پس از پنج روز بحث و بررسی به پایان برسد.

به گزارش جماران، ساعت هشت و هفت دقیقه صبح امروز (یکشنبه 29 مرداد 96) علی لاریجانی زنگ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را به صدا در آورد و این جلسه را با حضور 205 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسمی اعلام کرد.

-  رأی گیری در صندوق های سبز رنگ مات به پایان رسید و ساعت یازده و چهل و هشت دقیقه لاریجانی با اعلام سه ربع تنفس برای شمارش آراء زنگ پایان جلسه را به صدا در آورد و گفت که ساعت دوازده و نیم با حضور تمامی نمایندگان مجلس آراء شمرده شده اعلام می شود.

 

-  رئیس جمهور در مورد لایحه تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت کرد که علی لاریجانی گفت در لایحه شما تفکیک این وزارتخانه نیامده است. همچنین زمانی که حسن روحانی در مورد تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت صحبت کرد محمدرضا پورابراهیمی به این سخنان رئیس جمهور واکنش تندی نشان داد که کاظم جلالی او را آرام کرد.

 

-  مسعود سلطانی فر در دفاع از برنامه های خود برای وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: ورزش را زبان گویای ملت در عرصه های ملی و بین المللی می دانم. با همکاری فرابخشی و فراقوه ای همه وضعیت های پیدا و پنهان برای شناخت جوان ایرانی بسیج خواهد شد. در صورتی که اراده منتخبان ملت به تفکیک وزارتخانه تعلق گیرد تمام برنامه ها و سیاستگذاری ها برای جوانان در اختیار سازمان جوانان قرار خواهد گرفت. برنامه جدی برای جام جهانی روسیه و دیگر رویدادهای بین المللی داریم و ستاد مربوطه را فعال کردیم.

 

- ساعت 10 و 4 دقیقه رئیس جمهور وارد صحن مجلس شورای اسلامی شد.

 

-  محمدحسین قربانی سخنان خود را با این جمله شروع کرد که « از قدیم گفته اند خون آخرین سخنران گردن خودش است» و در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای سلطانی فر از جمله وزرای میدانی این دوره کوتاه بود و توانست آرامش را به فضای ورزش کشور بازگرداند.

 

-  محمد قمی در موافقت با برنامه مسعود سلطانی فر برای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در این برنامه ضمن اینکه به برنامه های بالادستی توجه شده به مسائل مبتلا به کشور و جوانان نیز توجه شده است. قهرمان واقعی کسانی هستند که در صحنه های جنگ همچون شهید حججی شجاعانه ایستادند. لاریجانی گفت: آقای قمی خلاصه کنید چون امروز رأی گیری هم داریم. قمی اظهار داشت: البته من مخالفت هم می کنم. لاریجانی با لبخند پاسخ داد: شما نمی توانید مخالفت کنید و باید موافقت کنید. اما مخالفتی که می خواستم بگویم این است که آقای ساطانی فر توجه داشته باشند که فدراسیون تکواندو دچار مشکلات است.

 

-  قرجه طیار نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: در دوران کوتاه ایشان شاهد پرهیز از حاشیه سازی بودیم. در این مدت برای اولین بار با اقتدار شاهد صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی بودیم و دیگر کار به اما و اگر نکشید.

 

- محمد مهدی برومندی در دفاع از حضور مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان گفت: سال ها به عنوان استاندار و معاون استاندار خدمت کردند و یک چهره مردمی هستند. همین که ایشان مخالف ندارند نشان از مدیریت قوی ایشان است. از آن گذشته نمره ایشان در رابطه با رئیس جمهور 20 است. لاریجانی گفت: نمره هم دادید.

 

- وزیر ورزش و جوانان تنها وزیری بود که هیچ مخالفی نداشت.

 

- حبیب الله بیطرف در دفاع از برنامه های خود برای وزارت نیرو گفت: من بیست و دو سال در پست های مدیریتی وزارت نیرو بودم ولی در دوازده سال اخیر هیچ سمت مدیریتی در وزارت نیرو نداشته ام و پاسخگوی عملکرد دیگران نیستم. آیا به خاطر ضعف 10 سد می توان عملکرد 600 سد را زیر سؤال برد؟ امروز در آستانه بحران قرار داریم؛ باید بتوانیم عاقلانه تصمیم بگیریم و کشور را از این شرایط خارج کنیم.

 

- حسین امیری خامکانی نیز در موافقت با برنامه های حبیب الله بیطرف برای وزارت نیرو گفت: بر اساس آمار، آقای بیطرف از وزرای موفق در وزارت نیرو بوده که در زمان وی، تعادل تولید و مصرف برق به وجود آمده و بازار برق ایران تأسیس شد.

 

- محسن علیجانی در موافقت با حضور حبیب الله بیطرف در وزارت نیرو اظهار داشت: برنامه آقای بیطرف بسیار جامع بوده و نشان دهنده تسلط وی بر اسناد بالادستی و برنامه ششم است. از آقای بیطرف انتظار داریم تا سیاست ها و برنامه های خود  را با رعایت مصالح زیست محیطی و منطقه ای دنبال کند.

 

- هادی قوامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو گفت: درست است که در برنامه آقای بیطرف به بحث آمایش اشاره شده، اما آقای بیطرف! متأسفانه زمانی که شما 8 سال در دولت اصلاحات وزیر نیرو بودید، در بحث سرمایه‌گذاری ها دچار اشتباه شدید. آقای بیطرف! امروز قنات های اصیل از بین رفته و به جای آن، چاه‌های عمیق حفر شده است؛ برنامه شما برای حل این معضل چیست؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.