رحمانی فضلی گفت:۹ خانه احزاب در استان و ۵۴ حزب و گروه سیاسی مجوز گرفتند و هیچ حزبی در انتظار مجوز نیست ما توانستیم فضای امنیتی جریان‌های سیاسی و فعالیت‌های سیاسی را با کمک مردم و احزاب و خبرنگاران به گونه‌ای سامان دهی کنیم که در روز ۱۶ آذر بیش از ۶۰۰ سخنرانی داشتیم که با کمترین مشکل انجام شده است و بیش از ۱۷۰۰ تجمع در انتخابات داشتیم که تنش‌های اجتماعی با آن مواجه نبودیم و این نشان از بلوغ سیاسی مردم و احزاب و گروه‌ها است.

به گزارش جماران، در هفتمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر پیشنهادی کشور در دفاع از برنامه خود پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به سوابق خود گفت: بنده به عنوان کسی که تجربه یک دوره نمایندگی را دارم، در کسوت معاونت پارلمانی در صداوسیما و شورای عالی امنیت ملی درخدمت شما عزیزان بودم و دو دور نیز رای اعتماد برای مسئولیت دیوان محاسبات را برای خدمت به مجلس را دارم و لطفی که در یک دور تصدی مسئولیت وزارت کشور پیدا کردم، فضای مجلس و نمایندگان را می‌شناسم و به آنها حق می‌دهم موضوعات منطقه‌ای و ناحیه‌ای مردم را پیگیر باشند.

رحمانی فضلی ادامه داد: آنچه در این چند روز دیدم، تماما زیبایی بود. فرمانداری شیروان که زادگاه و محل تربیت من است، در زمان نوجوانی در جایی قرار داشت که حداقل یک بار در روز باید برای رفتن به مدرسه باید از آن رد می‌شدیم. جلوی آن دو سرباز حضور داشت و هیچ کسی بجز مسئولان و مدیران، حق ورود به آن را نداشت. از آرزوهای ما در آن دوران، رفتن به داخل آن بود و با پیروزی انقلاب از اولین کارهای ما رفتن به فرمانداری بود. هم‌اینک خدا را شکر می‌کنم ۴۳۰ فرمانداری و ۱۴۰۰ بخشداری در کشور در خدمت بنده است و شما بر ما نظارت می‌کنید.

وی ادامه اداد: همه باید خدا را برای انقلاب اسلامی، داشتن چنین رهبری و داشتن مجلس سپاسگذار باشیم. از رئیس‌جمهور که این بار نیز لطفشان شامل بنده شد و بنده را معرفی کردند، تشکر می‌کنم.

او با بیان اینکه وزارت کشور بابت جنبه‌های استراتژیک در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و امنیتی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، تصریح کرد: این وزارتخانه می‌تواند در جهت تامین امنیت ملی و رضایت عمومی مردم موثر باشد. سیاست خارجی دنباله سیاست داخلی است و ارتباط و تعامل آن با سیاست داخلی ناگسستنی است.

وزیر پیشنهادی وزارت کشور تاکید کرد: یک کشور توسعه‌یافته با مردم رضایتمدار می‌تواند پشتوانه‌ای قوی برای وزارت امور خارجه باشد تا آن وزارتخانه با تمام توان در عرصه جهانی برای تامین منافع کشور فعالیت کند.

رحمانی فضلی در ادامه عنوان کرد: اگر توفیق یابم که در چهار سال آینده نیز در این مسند قرار بگیرم به مردم اثبات خواهم کرد که تمام تلاشم را برای اجرای اهداف برنامه‌هایم به کار گرفته‌ام.

او تاکید کرد: با نگاهی که وزارت کشور و شخص رئیس جمهور دارد مبنای ما توسعه است. رئیس جمهور هم در دوره قبل و هم این دوره مکررا تاکید کردند که توسعه باید از اصول اصلی ما باشد.

وزیر پیشنهادی کشور ادامه داد: موضوع توسعه یک موضوع همه جانبه و پایدار است ما باید توسعه اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی داشته باشیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: وزارت کشور نقش ویژه‌ای در هماهنگی بین سایر وزارتخانه‌ها و نهادها دارد. ۱۴ دستگاه اجرایی با وزارت کشور به طور مستقیم در تعامل هستند در زمان بحران این وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی به طور هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند.

وزیر پیشنهادی کشور در دولت دوازدهم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کشوری متعادل و متوازن داشته باشیم باید نگاه‌مان به توسعه باشد. در ۷۰ سال اخیر با مطالعه‌ای که انجام شده بدون تعارف می‌توان گفت مرزهای ما از عدم توازن رنج می‌برند.

او ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما مناطقی است که تجمع ثروت در آنها وجود دارد که به همان میزان نیز جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند. اگر ما خواستار جغرافیای کامل توازن هستیم باید به درستی گام برداریم.

رحمانی فضلی با اشاره به منشور حقوق شهروندی اعلام کرد: وزارت کشور در حوزه حقوق شهروندی که یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های رئیس جمهور است به خوبی اقدام کرده است. ما با استناد به فصل سوم قانون اساسی شاخصه‌هایی که این امر را تهدید می‌کند شناسایی و آنها را رفع خواهیم کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه ما در حوزه سیاسی توانستیم با همکاری احزاب و بلوغ سیاسی و شعور ناشی از تجربه ۳۹ ساله حزب، موضوع خانه احزاب را اداره کنیم گفت: امروز خانه احزاب پشتوانه قوی است و با تغییر اساسنامه توانستیم خانه احزاب را در خدمت احزاب و رشد و بلوغ سیاسی برای مردم قراردهیم که اثرات آن مشهود خواهد بود.

او ادامه داد: ۹ خانه احزاب در استان و ۵۴ حزب و گروه سیاسی مجوز گرفتند و هیچ حزبی در انتظار مجوز نیست ما توانستیم فضای امنیتی جریان‌های سیاسی و فعالیت‌های سیاسی را با کمک مردم و احزاب و خبرنگاران به گونه‌ای سامان دهی کنیم که در روز ۱۶ آذر بیش از ۶۰۰ سخنرانی داشتیم که با کمترین مشکل انجام شده است و بیش از ۱۷۰۰ تجمع در انتخابات داشتیم که تنش‌های اجتماعی با آن مواجه نبودیم و این نشان از بلوغ سیاسی مردم و احزاب و گروه‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.