پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

ذوالقدر: صالحی غیر جناحی است و تنها دغدغه فرهنگ دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:آقای صالحی در معاونت فرهنگی نشان داد می‌تواند نقش واسط حوزه و فرهنگ را در چند سطح مختلف ایفا کند. همچنین نگاه او به بخش خصوصی و تعامل و همکاری سازنده با این بخش نشان از فراست و مهارت مدیریتی است که می‌تواند از ظرفیت‌ها برای پیشبرد توسعه فرهنگی بهره‌مند شود. در برنامه آقای صالحی مبنا ارزش‌های انسانی است که شاخصه اصلی توسعه پایدار است.

به گزارش جماران، در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، فاطمه ذوالقدر، در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به اینکه انتخاب صالحی امیری با به فال نیک میگیریم، گفت: می‌دانیم راهکار مدیریت فرهنگی بهره‌گیری از استدلال و منطق است و نه جدال. برای این مهم نیازمند مدیر توانایی هستیم که ضمن اتکا به اصول پایه ارتباط فرهنگ و اهالی فرهنگ باشند که این را در شخصیت آقای صالحی می‌بینم. با توجه به سابقه‌ای که از آقای صالحی می‌شناسیم می‌دانیم که او به حوزه فرهنگ اشراف کامل دارد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: عرصه فرهنگ جز با گفت‌وگو تعامل و مدارا پیش نمی‌رود. در این سال‌ها تجربیات گوناگونی داشتیم و سرانجام به این نتیجه رسیدیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید محل تعامل، گفت‌وگو و اعتدال باشد فردی را می‌خواهیم که رابط و واسط اهالی حوزه و فرهنگ باشد تا به تعالی فرهنگ مورد نظر ما کمک کند.

ذوالقدر تاکید کرد: دشمنان نظام در پی جدایی انداختن بین جمهوریت و اسلامیت و دین و زندگی هستند و به همین دلیل بیش ازپیش نیازمند فردی مثل دکتر صالحی هستیم که روابط منحصر به فردی با اهالی فرهنگ و علما دارد و می‌تواند پل رابطی میان علما و اصحاب فرهنگ و هنر باشد برای مدیریت فرهنگی فردی را می‌خواهیم که ضمن پایبندی به اصول و نفوذ کلام اعتدال و مدارا را رعایت کند.

ذوالقدر همچنین با اشاره به سابقه صالحی گفت: آقای صالحی در معاونت فرهنگی نشان داد می‌تواند نقش واسط حوزه و فرهنگ را در چند سطح مختلف ایفا کند. همچنین نگاه او به بخش خصوصی و تعامل و همکاری سازنده با این بخش نشان از فراست و مهارت مدیریتی است که می‌تواند از ظرفیت‌ها برای پیشبرد توسعه فرهنگی بهره‌مند شود. در برنامه آقای صالحی مبنا ارزش‌های انسانی است که شاخصه اصلی توسعه پایدار است.

این نماینده مجلس ادامه داد: علاوه بر اینها در برنامه آقای صالحی شاهد نگاه کلی‌نگر و نه جزئی نگر هستیم که نشان می‌دهد می‌تواند مدیریت فرهنگی را در سطح کلان اداره کند. انسان به عنوان محور فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود و این توجه در برنامه ارائه شده آقای صالحی دیده می‌شود. او در برنامه‌اش فرهنگ اعتدالی و تعاملی را مدنظر دارد و همچنین با نظارت جامع بر بخش خصوصی از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

او در پایان با تاکید بر اینکه صالحی شخصیت غیرسیاسی و غیرجناحی است که تنها دغدغه فرهنگ را دارد و راهبرد تعامل و گفت‌وگو را پیش می‌گیرد، اظهار کرد: روابط خوب وزیر پیشنهادی با هر دو طیف حوزه و اهالی فرهنگ می‌تواند یک مدیریت فرهنگی متوازن را رقم بزند امیدوارم با رای حداکثری شما نمایندگان شاهد حضور سیدعباس صالحی بر کرسی خدمتگزاری فرهنگ کشور باشیم و از توانمندی‌های او در عرصه مدیریت فرهنگی استفاده کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.