شریعتمداری با اشاره به اینکه رشد صنعتی کشور در سال 91 و 92 منفی بوده است، ادامه داد: آثار آن همچنان بر صنعت و اقتصاد کشور باقی است؛ البته در سال های اخیر به 6.5درصد رسیده است با این حال آمار ها قابل قبول نیست.

محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت،معدن و تجارت و دومین وزیر در جلسه امروز بررسی صلاحیت نمایندگان  ضمن تشکر از مسئولان دولتی و نمایندگان قوه مقننه، گفت: کلیه برنامه های من مبتنی بر استاد بالادستی است و مبتنی بر اندیشه تولیدمحوری در کشور است.

وی ادامه داد: بهتر است تصویری از وضعیت کنونی کشور عرض می کنم. بخش صنعت و معدن 22.5 درصد از  تولید ناخالض ملی را در می گیرد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه رشد  صنعتی کشور در سال 91 و 92 منفی بوده است، ادامه داد: آثار آن همچنان بر صنعت  و اقتصاد کشور باقی است؛ البته در سال های اخیر به 6.5درصد رسیده  است با این حال آمار ها قابل قبول نیست.

وزیر پیشنهادی وزارت صنعت افزود: ما 49 هزار واحد صنعتی نیمه فعال داریم که 11هزار 200  طرح به مرحله بهره برداری رسیده است. در بخش صنایع کوچک باید سرمایه گذاری و برنامه ریزی داشته باشیم. در حوزه معادن دارای ظرفیت های فوق العاده ای هستیم که  800 واحد فعال داریم که کمتر از انگشتان دست ان ها بزرگ و قابل توجه اند.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: ما به آن پایبندیم و در شش ماه نخست سال  با توجه به آن اولویت ای صنعتی کشور را مد نظر قرار دادیم.

 شریعتمداری با اشاره به اینکه اقتصاد ما از دهه 40 تاکنون 60 برابر افزایش یافته است، گفت: اسناد نشان می دهد  توجه ما  به تولید برای پاسخ به نیازهای داخلی بوده است.  شاید برای نخستین بار است که با سیاست اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری مصوب  شده است به تولید با نگاه به بیرون  توجه شده است و امکان حضور ما در بازارهای بین المللی را افزایش می دهد.

در حال تکمیل...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.