نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:در برنامه‌ای که در ۱۷ صفحه ارائه شده توازن، در دو حوزه ماموریتی دیده نمی‌شود. به طور کلی سهم راه در برنامه پیشنهادی قابل توجه بوده و به شهرسازی و مسکن به صورت متوازن توجه‌ای نشده است.

به گزارش جماران، در جریان رسیدگی به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، محمود صادقی در مخالفت با وزیر راه و شهرسازی پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به تعامل فراکسیون امید با دولت گفت:  تعامل ما به صورت فعال است. یعنی در عین همکاری انتقادات را نیز با صراحت مطرح می‌کنیم و این منافاتی با همکاری ما ندارد.

او افزود: بر مبنای تحلیل برنامه پیشنهادی ارائه شده و عملکرد چهار سال گذشته، انتقاداتی را وارد می‌دانم.

این عضو فراکسیون امید  تصریح کرد: در برنامه‌ای که در ۱۷ صفحه ارائه شده توازن، در دو حوزه ماموریتی دیده نمی‌شود. به طور کلی سهم راه در برنامه پیشنهادی قابل توجه بوده و به شهرسازی و مسکن به صورت متوازن توجه‌ای نشده است.

صادقی در ادامه وزیر پیشنهادی راه و شهر سازی را مورد خاطب قرار داد و گفت: طبق لایحه دولت اگر این وزارتخانه تفکیک شده بود شما به عنوان وزیر مسکن چه برنامه‌ای ارائه می‌دادید.

او ادامه داد: در بخش راه حتی به جزئیات مثلاً‌ روکش آسفالت معابر نیز عدد داده شده اما در بخش مسکن کلیات و راهبردها مطرح شده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در عملکرد وزارتخانه در طرح‌های حمل و نقل موارد چشم‌گیری مشاهده می‌شود اما در بخش مسکن اقداماتی نشده بود. اما در آن صورت باید گفت در زمینه وضعیت آشفته مسکن مهر نرخ تثبیت شده است اما برای تحریک تقاضا عملکردی دیده نمی‌شود که رئیس‌جمهور نیز در سخنان خود به آن اشاره کرده است.

او همچنین به مسکن اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در ابتدای دولت قرار بود مسکن اجتماعی به عنوان آلترناتیوی برای مسکن مهر مطرح شود اما به صورت عملی اثری از آن ندیدیم. غیر از تدوین و تصویب در هیات وزیران در این خصوص چیزی دیده نشد.

صادقی ادامه داد: طرح ساماندهی و توانمندی سکونتگاه‌های غیررسمی تهیه شده اما اجرایی نشده است.  توسعه مسکن روستایی نیز به صورت کمی پرداخته شده است و گفته شده که ۹۰۰ هزار واحد ایجاد می‌شود اما توضیح داده نشده که آیا ایده است و یا قرار است که عملیاتی شود.

او با ابراز امیدواری از اینکه دولت به بخش راه و مسکن و شهرسازی نگاه متوازنی داشته باشد، تصریح کرد: شهرسازی معماری در حیطه وظایف شورای عالی شهرسازی و از جمله اختیارات وزارت مسکن است و باید در زمینه گسترش بی‌رویه شهرها و برج‌سازی‌ها و ساماندهی آنها ورود پیدا کند اما می‌بینیم که در شهر تهران افزایش بی ‌رویه و تغییر کاربری، تنفس را دشوار کرده است که وزارت مسکن در این زمینه اقدامی موثر انجام نداده است.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به توفیقات در بخش حمل و نقل تصریح کرد: خرید و امضای قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس که از آثار مثبت برجام است از جمله موفقیت‌ها است اما ضعف‌هایی نیز در حوزه ناوبری دیده می شود. به طوری که در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از نظر مدیریتی اختلالات زیادی دیده می‌شود. نظام مدیریتی و حقوق و مزایا دارای اختلال است و دسته‌بندی‌ها و باندبازی‌ها و همچنین رقابت‌های مخرب باعث اتلاف منابع مالی و نیروی انسانی می‌شود.

صادقی تاکید کرد: اکنون در حوزه ناوبری که حوزه تخصصی است بسیاری از متخصصان به حاشیه رانده شده‌اند و بسیاری از مدیران ارشد نسبت به حوزه هوانوردی ناآگاهند و سیستم نامناسب در پاداش‌ها و بها ندادن به متخصصان باعث نارضایتی شده که در صورت تداوم برای صنعت هوانوردی مشکل‌آفرین خواهد بود.

او با اشاره به عدم اجرای پروژه آموزش سامانه و تبادل پیام تصریح کرد: این پروژه که قرارداد آن با یک شرکت آلمانی منعقد شده و ۵۰ درصد مبلغ آن نیز پرداخت شده هنوز اجرایی نشده است. همچنین پدیده دیگر تعارض منافع مدیران بخش خصوصی و عمومی است.

این نماینده مجلس گفت: به لحاظ انضباط مالی و اداری نیز در این وزارتخانه مشکل وجود دارد به نحوی که در تفریغ بودجه سال ۹۴ با تعداد ۶۳۷ واخواهی رتبه دوم را دارا است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.