امیر حاتمی گفت: امروز بسیاری از دولت‌ها که در تحریم ملت ایران پیشگام بودند برای تعامل گسترده با جمهوری اسلامی تلاش می کنند. در حوزه‌های قدرت به ویژه قدرت دفاعی، علمی و فناورانه پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای حاصل شده است. به یمن تلاش همه فرماندهان و مدیران ارتش، سپاه و نیروهای مسلح و وزارت دفاع به پشتوانه بسیج مردمی به قدرت بازدارندگی دست یافته و توانسته‌ایم آن را حفظ کنیم.

به گزارش جماران، در بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، امیر حاتمی  وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دفاع از برنامه های خود پشت تریبون قرار گرفت و  در ابتدای صحبت های خود از افزایش توان موشکی کشور سخن گفت و افزود: قدرت موشکی در همه زمینه‌ها به ویژه بالستیک و کروز را توسعه خواهیم داد، قدرت پدافند هوایی را توسعه می‌دهیم، به سمت توسعه قدرت هوایی راهبردی حرکت خواهیم کرد و قدرت بازدارندگی در نیروهای زمینی را تقویت خواهیم کرد.

امیر حاتمی همچنین با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: از تصویب قانون نقض حقوق بشر و تحریم‌های ظالمانه آمریکا به ویژه تحریم سپاه، توان موشکی و دفاعی کشور توسط مجلس تشکر می‌کنم. این اقدام  قاطعیت، همت و غیرت ایرانیان را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد : در سطح داخلی برگزاری انتخابات و تکرار حماسه‌آفرینی ملت ایران گام مهمی در استحکام بیشتر ساخت درونی است و فرماندهان و مدیران نیروهای مسلح بیش از پیش به پشتیبانی مردم از دفاع و امنیت کشور مطمئن شدند. اقرار دشمنان به جایگاه رفیع ایران در هندسه قدرت منطقه‌ای و جهانی نویدبخش قدرت چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین افزود: امروز بسیاری از دولت‌ها که در تحریم ملت ایران پیشگام بودند برای تعامل گسترده با جمهوری اسلامی تلاش می کنند. در حوزه‌های قدرت به ویژه قدرت دفاعی، علمی و فناورانه پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای حاصل شده است. به یمن تلاش همه فرماندهان و مدیران ارتش، سپاه و نیروهای مسلح و وزارت دفاع به پشتوانه بسیج مردمی به قدرت بازدارندگی دست یافته و توانسته‌ایم آن را حفظ کنیم.

وی همچنین چالش های پیش رو را مورد اشاره قرار داد و گفت: تضعیف دفاع از دشمنان و تبدیل منطقه به انبارهای بزرگ سلاح و بودجه پایین دفاعی کشور از چالش‌های پیشروی ماست. هر چند که با اقتصاد مقاومتی توانسته‌ایم بخشی از نیازهای داخلی را تامین کنیم. در صنایع، دیپلماسی، حقوق و مهندس دفاعی توانسته‌ایم قدرت کشور را ارتقاء دهیم. برنامه پیشنهادی دارای ویژگی‌های گسترده‌ای است. به ظرفیت‌ها و مقدورات نیروهای مسلح داخلی و خارجی توجه شده است.

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: همواره به اتکاء نیروی ایمان و تخصص مدیران و کارکنان خودمان ادامه مسیر خواهیم داد. از همه کارکنان و وزرای وزارت دفاع تشکر می‌کنم. برای وزرای شهید امیر سرلشکر فکوری، امیر سرلشکر نامجو، شهید دکتر چمران و مرحوم امیر سرلشگر سلیمی از خدای مننان غفران الهی آرزو می‌کنم و برای عزیزانی که در قید حیات هستند سلامتی ارزو می‌کنم. یقینا از وجود شریفشان بهره‌مند خواهم شد. از دکتر دهقان نیز به صورت ویژه تشکر می‌کنم.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی با اشاره به توانمندی‌های نیروهای مسلح، گفت: در نیروهای مسلح بیش از ۱۰۰ دانشگاه و چهار هزار شرکت خصوصی وجود دارد که استفاده از آنها گسترش خواهد یافت و روابطمان به جای کارفرما و پیمانکار به مشارکت تغییر خواهد کرد. در سرمایه‌گذاری‌ها از همکاران بیرون از نیروهای مسلح هم استفاده خواهیم کرد.

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: در حوزه دیپلماسی دفاعی به عنوان مکمل دستگاه دیپلماسی خارجی در ثبات و امنیت منطقه نقش‌آفرینی خواهیم کرد. بازدارندگی فعال، روابط دفاعی و حمایت از کشورهای دوست و شرکای منطقه‌ای را دنبال خواهیم کرد. در مقابل تهدیدهای دشمنان به ویژه تهدیدهای آمریکای جنایتکار که اخیرا در امور داخلی ایران دخالت کرده و رویای تعبیر نشدنی تغییر نظام در ایران را مطرح کرده است، ایستادگی خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در مقابله با تحریم‌های آمریکا قانونی را مصوب کردید که بی‌تردید حمایت از جبهه مقاومت یعنی نیروی قدس و برادر عزیزم سردار سرلشکر سلیمانی در این عرصه پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ارتقاء رزم و قابلیت‌های صنایع دفاعی در چهار سال آینده تلاش خواهیم کرد تا ضمن حفظ و ارتقاء توانمندیهای موجود اهداف برنامه‌ها را عملیاتی کند. قدرت موشکی در همه زمینه‌ها به ویژه بالستیک و کروز را توسعه خواهیم داد همچنین قدرت پدافند هوایی را توسعه می‌دهیم و به سمت توسعه قدرت هوایی راهبردی حرکت خواهیم کرد. قدرت بازدارندگی در نیروهای زمینی را تقویت خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه تامین اجتماعی نیروهای مسلح مد نظر رهبری و رییس‌جمهور با حمایت مجلس عمل خواهیم کرد. صندوق‌های بازنشستگی، هدایت قابلیت‌ها به حوزه‌های متناسب و مورد نیاز کشور، معیشت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح به ویژه ایثارگران از اولویت‌های اساسی کاری بنده است.

امیر سرتیپ حاتمی جابه‌جایی پادگان‌ها، تقویت عملیات پاکسازی میادین مین، پیگیری مناسبات سازنده با نیروهای مسلح، پشتیبانی حقوقی و نهادینه‌سازی قانونی را از دیگر برنامه‌هایش اعلام کرد.

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: ای اعتماد به این سرباز انقلاب و نظام که تمام سوابق خدمتی و تحصیلی‌ام در حوزه دفاع بوده امانت گران‌سنگی است، این امانت حاصل مجاهدت ۱۰۰۰ شهید صنایع دفاعی و تلاش همه متخصصان و کارکنان نیروهای مسلح است. قانون ارشدیت‌های کل که به نیروهای مسلح ابلاغ شده و طبق دستورالعمل برخی سازمانها اجرا را شروع کرده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.