پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

علوی: حجتی برنامه ای برای عشایر ندارد

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی: اکنون عشایر یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که ۲۵ درصد پروتئین و ۳۵ درصد صنایع دستی را تولید می‌کنند. اما آقای حجتی جنابعالی هیچ موردی در برنامه خودتان برای این قشر نیاورده‌اید.

به گزارش جماران، در جریان بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، سید احسن علوی، در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، اظهار داشت:لازم است وزرا  نگاه کلان، انسجام‌یافته و سازمان یافته داشته باشند و نقاط ضعف و قدرت وزارتخانه را بشناسند و از نگاه تک‌بعدی بپرهیزند. اما می‌بینیم که به دلیل رشد تک‌بعدی ظرفیت‌ها با عدم موفقیت مدیران کشور مواجهیم که این موارد در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد.

نماینده مردم سنندج افزود: اکنون عشایر یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که ۲۵ درصد پروتئین و ۳۵ درصد صنایع دستی را  تولید می‌کنند. اما آقای حجتی جنابعالی هیچ موردی در برنامه خودتان برای این قشر نیاورده‌اید.

علوی خطاب به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تاکید کرد: شما جلوی واسطه‌گران و قاچاق را نمی‌گیرید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اکنون نبود سرمایه تکمیلی و تبدیلی باعث شده که میوه‌ها خام‌فروشی شوند. به طوری که در کردستان ۸۰ درصد توت فرنگی تولید می‌شود اما بیشتر آنها معدوم می‌شود.

او با بیان اینکه بیمه کشاورزان نیز دچار مشکل است ادامه داد: مشکلات عدم توازن در تولید و بازار، محصولات کشاورزی را دچار نوسان زیادی کرده است.

این نماینده مجلس گفت: شما اصلاً هیچ توجهی به افزایش بهره‌وری کشاورزی و تولید ندارید. قانون رفع موانع تولید به شما اجازه داده که بتوانید بانک اطلاعاتی تهیه کنید ولی تاکنون اقدامی نشده است.

علوی با اشاره به افزایش دو و نیم برابری قیمت پیاز اظهار داشت: این افزایش قیمت به دلیل بی‌برنامگی است. یک زمانی آنقدر تولید سیب زمینی زیاد می‌شود که کشاورزان مجبور به معدوم آنها می‌شوند و یک زمان دچار کمبود می‌شویم.

او خطاب به حجتی گفت: شما گفتید که در زمینه گندم خودکفا شده‌ایم اما چرا در سال ۹۴ سه میلیون تن واردات گندم داشتیم؟

نماینده مردم سنندج یادآور شد: در حال حاضر اگر بارندگی باشد وضعیت کشاورزی خوب است ولی اگر بارندگی نداشته باشیم دچار مشکل می‌شویم و این مسئله به این دلیل است که استراتژی و برنامه نداریم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.