عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت:مگر وزارت جهاد کشاورزی تنها مختص به کارهای کشاورزی است که وزیر باید فقط مدرک کشاورزی داشته باشد، این حوزه گسترده است و آقای حجتی با مدرک عمران می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

به گزارش جماران، در جریان بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، جلال محمود زاده در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی،جلال محمودزاده،  با اشاره به سوابق حجتی، گفت: آقای حجتی از وزرای موفق دولت یازدهم بوده است که پیش از این دولت در وزارت جهاد کشاورزی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

وی با بیان این که در شرایط کنونی کشور به مدیران باتجربه، دلسوز و کارآمد نیاز دارد، گفت: کشور با مشکلاتی همچون خشکسالی، کم آبی و حتی بی آبی دست و پنجه نرم می‌کند که باید مدیری در این عرصه روی کار آید که با داشتن تجربه بتواند مشکلات را رفع کند.

محمودزاده با اشاره به انتقادات به مدرک تحصیلی حجتی گفت: مگر وزارت جهاد کشاورزی تنها مختص به کارهای کشاورزی است که وزیر باید فقط مدرک کشاورزی داشته باشد، این حوزه گسترده است و آقای حجتی با مدرک عمران می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادات در خصوص نحوه‌ی پرداخت بیمه صندوق کشاورزی، گفت: دولت 1100 میلیارد به صندوق کشاورزی اعتبار داد، اما این اعتبارات به طور کامل پرداخت نشده است. طبیعتا این مشکل آقای حجتی نیست البته که ایشان تلاش‌های زیادی کرده است.

وی افزایش رشد اقتصادی از 3.7 در سال 1391 به 5.7 در سال 1395 را به عنوان یکی از موفقیت‌های حجتی دانست و گفت: در طول این چهار سال تولید گندم از 9.3 میلیون تن به 14.6 میلیون تن رسید. همچنین خرید تضمینی گندم از 2.4 میلیون تن به 11.5 میلیون تن افزایش یافت. نرخ رشد تولید محصولات دامی و کشاورزی هفت درصد شد و تراز تجاری کشاورزی نیز پنج میلیارد دلار افزایش یافت. این آمارها همه نشان دهنده عملکرد مثبت آقای حجتی است.

محمودزاده با اشاره به اجرای طرح‌های استفاده بهینه از آب در وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم، اظهار داشت: با مدیریت خوب آقای حجتی مراکز خدمات کشاورزی که تعطیل شده بود مجددا آغاز به کار کرد که اینها همه نشان می‌دهد آقای حجتی با داشتن تجارب مفید در حوزه صنعتی و مدیریتی بهترین فرد برای مقابله با بحران‌های کشاورزی و منابع طبیعی و کاهش مشکلات است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که مساله‌ی کم آبی و امنیت غذایی به تدبیر احتیاج دارد که اقای حجتی می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد. البته نباید فراموش کرد که برخی از مشکلات فرابخشی است و تنها مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی نیست.

وی در پایان از نمایندگان درخواست کرد که با حجتی به دلیل توانمندی و تجربه بالایش در اداره وزارت جهاد کشاورزی رای بالا دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.