"امروز وزرات کار صاحب نظریه است و این ریل مهمی است، نظریه پایه هر کاری است و ما در وزراتخانه از آن برخورداریم. "

علی ربیعی در ادامه بررسی صلاحیت وزرا ، ضمن سلام به روح شهدا و امام راحل گفت: این وزراتخانه بیشتری تعامالات را با بدنه اجتماعی دارد، وزراتخانه ای که از پیش از تولد تا بعد از مرگ افراد با آن در تماس اند و به همین دلیل به چشم می آید.

به گزارش جماران، وی با اشاره به اظهارات رهبری و رئیس جمهوری در مراسم تحلف و تنفیذ گفت: من متوجه شدم چهار دلشوره در جامعه وجود دارد که عبارتند از؛ بحران فقر، آسیب اجتماعی، بحران صندوق ها و بیکاری است که همگی درکانون  توجهات این وزراتخانه است.

وزیر کار با بیان اینکه از گذشته تاکنون فرایند رفاهی بدون سیاستگذاری  ادامه داشت، افزود: معتقدم در این زمینه هزینه کردیم اما به دلیل وابستگی به نفت و  نبود برنامه موفق نبوده است.

وی تاکید کرد: امروز وزرات کار صاحب نظریه است و این ریل مهمی است، نظریه پایه هر کاری است و ما در وزراتخانه از آن برخورداریم. 

ربیعی در همین راستا افزود: معتقدم هیچ سیاستی بدون نظریه به هدف نخواهد رسید. برنامه اشتغال فراگیر مبتنی بر منطقه گرایی؛ مهارت افزایی، صیانت  از سرمایه اجتماعی، پایدار سازی صندوق های بازنشستگی و توسعه تعاون و تامین اجتماعی چند لایه  برنامه هایی است که به رئیس جمهوری داده ام  تا به امید خدا و کمک شما فقر را امحا کنیم. 

وزیر پیشنهادی برای وزارت کار  با بیان اینکه  معتقدم حمایت از بیمه ها، صندوق های بازنشستگی و ریشه کن کردن فقر با اندکی  برنامه ریزی ممکن است؛ گفت: من مسئول  مقابله با فقر عاطفی، اجتماعی، اقتصادی، شناختی و سلامت هستم. امحای فقر از آرمان های انقلاب، آرمان های امام و رهبری بوده و هست.  

وی در ادامه خطاب به علی لاریجانی؛ رئیس مجلس گفت: مقابله با فقر نیازمند همکاری و تشکیل کارگروه های مشترک با مجلس است تا بگوییم نتیجه انقلاب ما در امحای فقر و آسیبب ها موفق بوده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با  بیان اینکه  من امر اجتماعی را امنیت زدایی و سیاست زدایی کرده ام؛ تاکید کرد: معتقدم و می دانم تحقق امور اجتماعی درساحت اجتماعی ممکن است، نه امنیتی.  

 وزیر کار دولت یازدهم ضمن بیان اینکه ما اشکال فقررا شناسایی و پیش بینی کردیم؛ گفت: در مدت  این 4 سال 62 درصد بین فقر و قدرت خرید مردم فاصله افتاده است. 11 میلیون حاشیه نشین با همکاری وزرات بهداشت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و امروز این دفترچه به عنوان نشان هویت افراد در برخی از مناطق محروم است . ما به مسئله کوکان بازمانده  از تحصیل رسیدگی برای کاهش آن برنامه ریزی کردیم. 

ربیعی در ادامه تاکید کرد: مهم ترین برنامه من در حوزه فقر کاهش و رفع انواع فقر است.

وزیر کار با اشاره به برخی از انتقادات نمایندگان به طرح بیمه سلامت افزود: این طرح تاکنون  به خوبی پیش رفته و من به شما قول می دهم تحت هیچ شرایطی وقفه ای در آن ایجاد نخواهد شد. 

وی در بخش  دیگری به مسئله اشتغال، تصریح کرد: با آنکه می دانم ایجاد اشتغال ابزار مختلفی می خواهد و چون رئیس جمهوری از من خواسته اند در این زمینه  برنامه ریزی کنم قدم در راه گذاشتم و خوشبختانه  در این عرصه به یک بلوغ نظری رسیدیم . 

ربیعی  با اشاره به اینکه سه سال پیش در جلسه ای غیرعلنی؛ در مجلس نهم گفتم ما بدون رشد بدون اشتغال مواجهیم، آن روز عبارت نامفهومی بود؛ گفت: باید بپذیریم دوران رشد کلاسیک به سر رسیده است و باید بدانیم با رشد کلاسیک بیش از 400هزار شغل ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه ما در وزارتخانه برنامه های دهگانه ای برای رشد اشتغال مطرح کردیم؛ گفت:  عده ای انتقاداتی به  برنامه کارورزی وارد کردند، در حالی که این طرح در دنیا پذیرفته شده است و بعد ها طرح بیمه  حمایتی آن ایجاد می شود. 

وزیر کار ادامه داد: از ابتدای فعالیتم  در این وزارتخانه  تاکید کردم کارگروه هایی میان  برنامه ای برای تعاون،رفاه و کار باید  ایجاد شود.  

وزیر پیشنهادی برای وزارت کار دولت دوازدهم با بیان اینکه من  فردی هستم که سال 56 مقابل وزرات کار تحصن اعتراضی کردم، گفت: ما امروز در شرایط ثبات در اشتغال و شاهد کمترین اختلاف بین کارفرما و کارگز هستیم، البته کارگران در مناطق  ازاد مشکلاتی دارند و امروز برادران ما در مجلس مطرح کردند؛ اما مسائل ناشی از آسیب در محیط های کار کاهش یافته است.  

وی با بیان اینکه من با شعار «با تعاون کار ایجاد خواهیم کرد و با کار به رفاه  خواهیم رسید» به وزارت کار آمدم؛ ادامه داد: من تعاون را به سمتی می برم که زمینه های رشد در آن وجود دارد. 

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اشتغال بر مبنای فنی حرفه ای از دیگر مسائلی است  است که ان شاالله با همکاری شما تحقق می یابد.  اگر می خواهیم20درصد از 80 درصد را به عرصه کار بیاوریم باید به کسب مهارت آن ها توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله دیگر ما در این وزارتخانه بحران  صندوق هاست،تصریح کرد:  من در مجلس گذشته و دولت، برای اولین بار آژیر خطر آن را به صدا درآوردم . ما درمسائل پارامتریک صندوق های مداخله کردیم و کار را به جایی رساندیم که طی دوره این کوتاه یک و نیم میلیون نفر به اعضای تحت پوشش آن اضافه شد.  مطالعات ما نشان داده راه نجات صندوق ها، تامین اجتماعی و مسئله یارانه نیازمند اجماع ملی است.  

ربیعی با بیان اینکه روزی که به وزارتخانه  امدم پنج هزار میلیارد برای مستمری وام گرفته بودند، گفت: بر هم خوردن نسبت ها باعث بروز بحران ها شده و دولت پول لازم برای  پرداخت ها ندارد. 

وزیر کار دولت یازدهم با بیان اینکه وزارت کار در زمینه ایجاد شرکت ها و بنگاه ها  موفق بوده است، گفت: شرکت هایی که ایجاد شده به بورس رفته اند واین اتفاق بزرگی است. امروز وضعیت صندوق ها شفاف است و برای خروج از بنگاه داری صندوق ها باید همه کمک  کنیم. پای سیاستگذاری رفاه را از این بند ازاد  کنیم. 

وی با اشاره به انتقادات برخی نمایندگان گفت: در توزیع عادلانه شستا و صندوق فولاد را با مجموعه از ضررها و وضعیتی نابسامان تحویل گرفتیم؛ از این جهات چیزی نگرفتیم که چیزی را از ما مطالبه کنند. 

ربیعی در پایان گفت: از مخالفان سپاسگزارم که باب گفت و گو را گشودند، خدا را شاهد می گیرم در مسیر زندگی  انتخاب گر نبودم و تقدیر و تدبیرم در هم امیخته شده و سعی کردم در این چهار سال سعی کردم کمتر سخن بگویم و بیشتر عمل کنم.  وی باید این نکته را بگویم من نویسنده زنده باد فسادم، ما فساد ساختاری و فساد عاملانه داریم که متاسفانه  هیچ کاری برای رفع فساد ساختاری نکردیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.