پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رجبی: برای مشکلات بازنشستگان و بیمه چه راهکاری دارید؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی: چرا دولت دعوای بین وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون در زمینه تداخل منافع و مسئولیت‌ها را رها کرد و به مجلس واگذار کرد. عدم ادغام صندوق‌های بازنشستگی برای کارگران حیاتی است و نمی‌تواند در هم ادغام شود.

به گزارش جماران، درروند بررسی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، فرج الله رجبی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از دو جهت تحت فشار هستم یکی از جبهه کارگری و بازنشستگان از بنده خواسته شده در تایید شما صحبت کنم اما شرمنده هستم. دوم اینکه می‌دانم شما در چه وزارتخانه‌ای مشغول کار هستید. این وزارتخانه از جهت ساختار، منابع و امکانات وزارتخانه کم نظیری است.

این عضو کمیسیون عمران در مجلس با تشریح چالش‌های وزارت فوق گفت: برخی از چالش‌های این وزارتخانه، فراوزارتخانه‌ای است و باید با کمک هیات دولت حل شود. بیکاری مسئله اصلی کشور است. بیکاری را نمی‌شود فقط از وزارت تعاون خواست چون پارامترهای غیرقابل کنترل آن از وزارتخانه تعاون فراتر است. نمی‌دانم چرا شما خودتان را برنامه‌ریز برای این مسئله می‌دانید.

وی ادامه داد: بخش تعاون برای جلوگیری از هر گونه زیاده‌خوابی و انباشت و تکاثر سرمایه‌ها باید در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد. 26 سال است با مسائل تعاونی‌ها آشنا هستم. بنده در حوزه ساختمان یکی دو تعاونی سراغ دارم که جان سالم به در بردند. مشکلات این بخش باید از طریق اعمال حاکمیت حل شود. اعمال حاکمیت در چیست؟ تعاونی‌های نابسامان و ناتوان خودشان به بخش اقتصاد آویزان شده‌اند. این تعاونی‌ها یا باید ادغام شوند یا باید تعطیل شوند یا باید توانمندی‌های‌شان اضافه شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس به تجدید نظر در ساختار وزارتخانه تاکید کرد و افزود: سازمان بهزیستی باید به معاونت بهزیستی تبدیل شود تا این سازمان از حالت فرودست به حالت فرادست تبدیل شود. باید به این مسئله توجه جدی شود.

رجبی صندوق‌های بازنشستگی را از معضلات کشور دانست و افزود: چرا دولت دعوای بین وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون در زمینه تداخل منافع و مسئولیت‌ها را رها کرد و به مجلس واگذار کرد. عدم ادغام صندوق‌های بازنشستگی برای کارگران حیاتی است و نمی‌تواند در هم ادغام شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در بخش پزشک خانواده اگر آ ریال باید پرداخت می‌شد به روال غیر معمول 4آ پرداخت شد. این مبلغ از کدام منبع تامین شد؟ چرا موضوع را برای مجلس و مردم کالبد شکافی نکردید؟ سازمان تامین اجتماعی و شستا نسبت به 8 سال قبل وضعیت‌شان بهتر شده است اما کافی نیست. آیا بررسی شده شستا در حوزه استانی قابل ساماندهی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس رفع سه چهار ابرچالش‌ در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این وزارتخانه‌ها را پیشنهاد داد.

 وی گفت: برای حل مشکلاتمان سال‌هاست دنبال رستم، سهراب و اسفندیار هستیم اما هیچ رستم، سهراب و اسفندیاری جز قانون وجود ندارد.

رجبی از ربیعی پرسید که چه برنامه‌ای برای گرفتن مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت دارید، گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد باید اصلاح شود. بازنشستگان با حقوق پایین‌تر حق جوانان را در بازارکار اشغال می‌کنند. 500 هزار مهندس در کشور حضور دارند که سالی 20 درصد اعضای آنان اضافه می‌شود، چه برنامه‌ای برای بیمه کردن آنان دارید؟

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حل مشکلات وزارتخانه که فرا وزارتخانه‌ای است را بدون تعارف از دولت طلب کنید. مجلس از شما توقع دارد. تیم شما باید قطعا قوی‌تر شود. برنامه های شما چرا مقطع زمانی ندارد؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.