گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دو نماینده ابراز امیدواری کردند که وزیر پیشنهادی برای صنعت و تجارت رای بیاورد

زهرا سعیدی و حمیدرضا فولادگر در گفت و گوهایی که با خبرنگار جماران داشتند فرد معرفی شده برای وزارت صنعت و تجارت را مناسب ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کردند که این وزیر رای بیاورد.

دو نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی جماران، شریعتمداری رای برای وزارت صنعت و تجارت فردی مناسب دیده و ابراز امیدواری کردند که این وزیر پیشنهادی بتواند رای کافی در مجلس به دست بیاورد.

به گزارش جماران، عضو کمیسیون  اقتصادی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: امیدواریم حضور آقای شریعتمداری در وزارت صنعت به توازن در تولید و واردات بینجامد، چراکه ایشان فردی سیاستگذار است. 

زهرا سعیدی  در گفت و گو با خبرنگار جماران  درباره تغییرات  تیم اقتصادی  دولت  دوازدهم در مقایسه با دولت  پیشین گفت: به نظر من آقای  طیب نیا  تمام تلاش خود را کردند، با این نقاط ضعف زیادی داشت و آقای کرباسیان نیز معاون ایشان  در دولت  قبل بودند. از این جهت می توان گفت در این تیم هماهنگی لازم وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه تحول در راس  وزارت  صنعت و بازرگانی و آمدن آقای شریعتمداری اتفاقی خوب و مثبت بوده، ادامه داد: به نظر من این انتخاب دمیده شدن روحی تازه در بخش های نظارت،سیاستگذاری و مدیریت صنایع کشور است.

این عضو کمیسیون  اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور محمد شریعتمداری می تواند به توازن درتولید و واردات  بینجامد، گفت: ما امیدواریم که این اتفاق در  دوره ایشان  رخ می دهد؛ چراکه ایشان فردی برنامه ریز و سیاستگذار است. علاوه بر این باید در نظر داشت همه وزرا مجموعه ای از نقاط ضعف و قوت اند اما آنچه همه باید درباره آن تلاش کنند، رسیدگی مسائل اقتصادی و واردات بی رویه کالاست و امیداوریم آقای شریعتمداری آن را کنترل و مدیریت کند.

سعیدی در پایان در پاسخ به اینکه اولویت تیم اقتصادی  دولت دوازدهم چیست، گفت: مسئله قاچاق باید اولویت رسیدگی قرار گیرد و مبارزه با آن به شکل جدی پیگیری شود. 

***

همین طور عضو  کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شریعتمداری در حوزه بازرگانی بیش از صنعت تخصص و سابقه دارد، تاکید کرد: با انتخاب معاونان قوی  در حوزه صنعت  و تولید می تواند از پس چالش های این حوزه هم برآید.

حمیدرضا فولادگر در گفت با خبرنگار جماران در پاسخ به این پرسش که برخی معرفی محمد شریعتمداری برای وزارت صنعت را اتفاقی مثبت ارزیابی می کنند و تاثیر حضور وی در شرایطی که مشکلات ناشی از ادغام در این وزراتخانه همچنان وجود دارد چه می تواند باشد، گفت: مجلس که با طرح تفکیک وزارتخانه صنعت موافقتی نکرد و و وزیر با همین  شرایط وزراتخانه  رای اعتماد می گیرد  و تا جایی که بنده  اطلاع دارم  ایشان هم  موافق ساختار فعلی وزرات صنعت،معدن و تجارت است.

وی افزود: ما هم معتقدیم بحث صنعت و تجارت، با توجه به وضعیت تعرفه های مربوط به صادرات و واردات در کنار هم باشد.

این عضو کمیسیون صنعت و معدن درباره احتمال کسب رای اعتماد شریعتمداری از سوی  مجلس گفت: پیش بینی من این است که ایشان  رای بیاورند.

فولادگر همچنین افزود: ایشان فرد باتجربه ای در زمینه  بازرگانی و امور اجرایی هستند. البته در حوزه صنعت و تولید سابقه چندانی  ندارند اما از آن جایی در  فرد باتجربه ای هستند، تصور می کنم با حضور معاونان قوی  در حوزه صنعت  و تولید بتوانند از پس چالش های این حوزه هم برآیند.

وی با اشاره به اینکه  نعمت زاده نیز فرد مسلط  به این حوزه بود، گفت: در حال حاضر دولت تصمیم به تغییر در این بخش از دولت گرفته است و ما امیدواریم آقای شریعتمداری یا وجود کار دشواری که پیش رو دارند، در این زمینه موفق شوند. 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.