گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

تابش: فراکسیون امید تاکنون درباره وزرای پیشنهادی به جمع بندی نرسیده است/ کسانی که نمره قبولی نگرفتند در فهرست وزرا نیستند

محمدرضا تابش: فراکسیون امید تاکنون به جمع بندی درباره وزرای پیشنهادی نرسیده است.

عضو فراکسیون امید اعلام کرد: اغلب وزرای دولت یازدهم که از فراکسیون امید نمره قبولی نگرفته بودند، در فهرست وزرای پیشنهادی حضور ندارند. 

محمدرضا تابش  در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره اظهارات اخیر محمدرضا عارف مبنی بر اینکه دو تن از وزرای دولت یازدهم  در ارزیابی فراکسیون امید نمره مردودی گرفته بودند اما ارزیابی ملاک تصمیم گیری برای رای اعتماد به وزرا نیست، گفت: ما ارزیابی اولیه داشتیم و مقصود آقای عارف آن ارزیابی بوده است و در لیستی که آقای رئیس جمهور ارائه کردند؛ اغلب وزرایی که نمره قبولی  نگرفته بودند، حضور ندارند.

وی ادامه داد: در ادامه ما نشست هایی را با وزرای پیشنهادی داریم و کارگروه های  تخصصی  بر اساس معیارهایی که مشخص کرده ایم به بررسی برنامه های آن ها می پردازند و نتایج حاصل از آن ها در مجمع عمومی  مطرح و نتیجه گیری خواهیم کرد که تاکنون این جلسه برگزار نشده است.

نماینده یزد در واکنش به این پرسش که  ذوالقدر روز گذشته از برگزاری جلسه نهایی فراکسیون امید خبر داد، گفت: خیر. جلسه جمع بندی برای بررسی وزرا برگزار نشد.

تابش همچنین در پاسخ به اینکه به نظر شما چند درصد از وزرای پیشنهادی تا با رای بالا از مجلس رای اعتماد بگیرند، گفت: نظر فر اکسیون امید یک چیز است و باید نظر سایر فراکسیون ها را لحاظ کنند.

وی در همین راستا تصریح کرد: باید دو فراکسیون بر سر یک وزیر به اجماع برسند تا آن وزیر رای اعتماد کسب کند، مسئله ای که تاکنون درباره وزرای معرفی شده رخ نداده است. همچنین اگر دو فراکسیون بر سر عدم رای اعتماد به وزیر به توافق نرسند آن وزیر، نخواهد افتاد.

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: البته تاکنون چنین جلسه برگزار نشده است و جلساتی هم  که برگزار شده،  در راستای هم افزایی  و رفع ابهام  بوده است. و به نظر من تنها در مواردی خاص که بر فرض فردی مشکل مالی یا اخلاقی داشته باشد که همه نمایندگان بر سر عدم رای اعتماد به او، به توافق برسند. در غیر این صورت من تصور می کنم کابینه پیشنهادی  رای اعتماد بگیرد.

تابش در پاسخ به اینکه فراکسیون امید رایزنی برای جلسه با فراکسیون  ولایی یا مستقلین برای اجماع بر سر  وزرا داشته است یا نه، گفت: صحبت هایی شده اما تاکنون جلسه ای برگزار نشده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.