گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

طیبه سیاوشی: پیش بینی من این است که اکثریت وزرا رای اعمتماد خواهند گرفت

نظر فراکسیون امید راجع به اکثریت وزرای پیشنهادی مثبت بوده است.

طیبه سیاوشی،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص نظر مجلس به وزرای پیشنهادی گفت: در مجموع میتوان گفت با توجه به مقدورات دکتر روحانی، دیدگاه بسیاری نمایندگان به اکثریت وزرا تا حد زیادی مثبت است. به هرحال طبیعی است که بر روی برخی وزرای پیشنهادی همچنان در فراکسیون بحث هایی مطرح باشد. اما تا کنون بعضی از وزرای پیشنهادی مورد اجماع نمایندگان قرار گرفته اند و رای اعتماد خواهند گرفت، بر روی برخی وزار هم همچنان اجماعی حاصل نشده است.

نماینده مردم تهران همچنین گفت:ترجیح میدهم فعلا نظرم را درمورد فرد فرد وزرا نگویم، هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و فردا هریک از نمایندگان نظر خود را بیان خواهند کرد. امشب در فراکسیون امید جمع بندی خواهیم داشت و طبیعتا بعد از آن راحت تر میتوان اعلام نظر کرد. ولی به هر حال در مجموعه مشخص است که نظر فراکسیون راجع به اکثریت وزرای پیشنهادی مثبت بوده است.

سیاوشی همچنین در خصوص امکان رای اعتماد نگرفتن برخی از وزرا گفت: ممکن است مجلس به برخی از گزینه های پیشنهادی اعتماد نکنند، اما هنوز نمیتوان با قطعیت نظر داد، چرا که رایزنی هایی در جریان است، برای رای اعتماد کار کارشناسی صورت خواهد گرفت. انشاالله نمایندگان مجلس در طی بررسی های خود مطالبات مردم و منافع ملی را هم در نظر خواهند گرفت. مهم این است که وزیر پیشنهادی با توجه به شرایط فعلی ارزیابی شود؛ تخصص و تجربه آن فرد نیز ملاک نظر قرار گیرد و بر آن اساس رای اعتماد داده شود.

وی همچنین با اشاره به ساز و کار تصمیم گیری فراکسیون امید گفت: با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان  عضو فراکیسون امید هستند، معمولا به صورت فراکسیونی رای خواهند داد، مگر آنکه در برخی موارد شرایطی باشد که نظرات افراد با نظر کلی فراکسیون مغایر باشد. اما ترجیح بر این است که اکثر نمایندگان در راستای جمع بندی که امشب صورت خواهد گرفت رای دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.