گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

فلاحت پیشه: وزیر کشور مشکل چندانی برای رای اعتماد نخواهد داشت/ضعف وزرای کشور ناشی از محدودیت اختیارات آنهاست

نماینده اسلام آباد عنوان کرد: ضعف وزرای کشور ناضی از محدودیت اختیارات آنهاست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نقد عملکرد  استانداران صحیح است اما  اینکه وزیر کشور را تنها مقصر آن بدانیم و به ایشان رای اعتماد ندهیم، صحیح نیست.

 

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با جماران درباره معرفی مجدد  عبدالرضا رحمانی فضلی برای وزارت کشور با وجود نقد های فراوان به وی، گفت: آقای رحمانی فضلی در سمت وزیر الوزرا از شان خاصی برخوردار است؛ تمامی استانداران مستقیما زیر نظر ایشان هستند و تمامی حوزه های امنیتی، اجتماعی، راهبردی و حتی عمرانی با مدیریت ایشان انجام می شود؛ از این جهت کارنامه ایشان باید با توجه به گستردگی این حوزه ها انجام گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت کشور از بخش های مهم حاکمیت  و محل تضارب آرا و برگزاری انتخابات است باید به انتخاب مجدد ایشان نگریست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه نقدهای مطرح شده نسبت به وزیر کشور قابل تامل است افزود: تصور می کنم  معرفی مجدد آقای رحمانی از سوی رئیس جمهوری با توجه به شرایط کلی جامعه انجام شده است.

وی در واکنش به این گزاره که  استانداران  دولت یازدهم  همسو با سیاست های دولت نبوده اند، گفت: شیوه  انتصاب استانداران به گونه ای نیست که تنها وزیر  کشور  در آن اعمال نظر کند. وزیر  کشور گزینه مورد نظر خود را مطرح کرده و پس از بررسی تیم چهارنفره، در هیات دولت  رای گیری شده است که وزیر کشور هم مانند دیگران از یک رای برخوردار بوده است.

فلاحت پیشه همچنین افزود: نقد به عملکرد برخی از استانداران  وارد است اما بخشی از آن متوجه اقای وزیر است نه اینکه وزیر کشور را تنها مقصر بدانیم و به ایشان رای ندهیم؛ چراکه این نقد صحیحی نیست.

نماینده اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی  درباره انتقاد جدی گروهی از نمایندگان مبنی بر عدم اقتدار وزیر کشور و استانداران در مواجهه با گروه های فشار در ماجرای لغو  سخنرانی؛ گفت:  هر نماینده ای مسائل را از موضع خود می نگرد، من وزرا و عملکردشان را از دید راهبردی می بینم. از این منظر، مجموعه ای از اصول کلی مهم است و اگر ضعف های جزئی به راهبردها  ضربه ای نزد برای اساسی است.

فلاحت پیشه ادامه داد: وقتی ایشان از توان مدیریت میدانی و عدالت مدیریتی برخوردار است، باید این فرصت داده شود این برنامه ها را دنبال کند.

وی همچنین افزود: بخشی ضعف وزرای کشور در عدم اقتدار ناشی از محدودیت اختیارات وی است.

فلاحت پیشه در پایان درباره میزان احتمال رای اعتماد رحمانی فضلی، گفت: من تصور می کنم ایشان مشکل چندانی برای رای گرفتن از مجلس نداشته باشد.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.