گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

محجوب: معرفی مجدد ربیعی انتخاب شایسته ای بود/اگر افراد عملکرد نادرستی دارند؛ سیاست های ما ناصحیح است

علیرضا محجوب معرفی مجدد علی ربیعی برای وزارت کار را انتخابی شایسته دانست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از معرفی علی ربیعی برای برای وزارت کار تاکید کرد: استمرار و ثبات در این بخش باعث ثبات در بخش های زیرمجموعه آن نیز می شود و گلایه از وزیر دلیل عدم اعتماد نیست.

 

علیرضا محجوب درگفت و گو با خبرنگار جماران درباره معرفی مجدد علی ربیعی برای تصدی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: من این را مغتنم می شمارم و به نظرم این از اقدامات شایسته و بایسته آقای روحانی است.

وی ادامه داد: استمرار و ثبات در این بخش باعث ثبات در بخش های زیرمجموعه آن نیز می شود. کسانی خواهان تغییر وزیر هستند که گویا کمتر قدر شرایط فعلی را  می دانند، البته گروهی گلایه هایی دارند و برخی از این گلایه ها نیز وارد است اما اینکه گروهی از این گلایه ها برای عدم رای اعتماد به وزیری استفاده می کنند، برای بنده جای تاسف دارد و امیدوارم مجلس با رای قابل قبولی ایشان را مجددا به عنوان وزیر انتخاب کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که مهم ترین چالش علی ربیعی برای رای اعتماد در مجلس چیست، تصریح کرد: من صدای مشخصی در مجلس در این باره نمی شنوم. آنچه گفته می شود مشکلات درونی یک دستگاه است و با توجه به اینکه دستگاه تحت مدیریتی ایشان 60 میلیون جمعیت دارد، طبیعی است که مشکلات در یک صدم درصد آن هم بزرگ جلوه کند. علاوه بر این نمی توان به تمامی مطالبات پاسخ داد و نوعا در مسائل اجتماعی چنین پدیده ای وجود دارد. ضمنا من نماینده باید توجه داشته باشم با این عدم اعتماد حق چه کسانی را مطالبه و چند نفر را از حقوق شان محروم می کنم.  

عضو  کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نقدهای مطرح شده نسبت به کابینه پیشنهادی مبنی بر عدم تغییرات عمده  در  ترکیب وزرای پیشنهادی برخلف قول های رئیس جمهوری گفت: اگر فردی چنین قولی داده یا گرفته است با دولت آشنا نیست.

وی افزود: من مخالف حتی یک تغییر ام و می گویم چرا امروز باید شاهد هشت تغییر در  ترکیب وزرا باشیم، دولت دوم دنبالاه دولت نخست است. اگر  وزیری کار را آموخته چرا باید او را تغییر داد؟! این تغییر معنی ندارد.

محجوب با اشاره به اینکه تغییر عمده در ترکیب کابینه و رای اعتماد مجلس به آن ها در دولت های پیشین معنا نداشت و  در سه دوره اخیر مرسوم شده است؛ گفت: اعتراض مجلس به دولت آقای احمدی نژاد این بود که چرا ده تغییر در مقایسه با  دولت گذشته داشت.چرا تا این حد تغییر؟!  وزرا باید فرصت انجام کارهایشان را داشته باشند؛ مگر آنارشی است؟

وی در همین راستا تاکید کرد: افراد تعیین کننده نیستند، سیاست ها تعیین کننده است. اگر امروز افراد عملکرد نادرستی دارند؛ سیاست های ما ناصحیح است و ما باید آن سیاست ها  و خودمان را اصلاح کنیم، سپس به اصلاح دیگران بپردازیم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.