احزاب باید از اکنون برای چهارسال آینده برنامه ریزی کرده و دولت نیز می بایست به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت داشته باشد که نه تنها مردم از رغبت خود سرخورده نشوند بلکه این شور و شوق در جامعه تداوم یابد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با تأکید بر آسیب شناسی احزاب نسبت به فعالیت شان گفت: یکی از گزینه های مناسب برای خروج از وضعیت افول احزاب، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات موجود و جذب نیروهای جدید و خوش فکر است

 

به گزارش جماران، وی در دیدار با شاخه جوانان حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: برای دولت چهارسال پیش رو فرصتی است برای عملی کردن وعده ها و استفاده از اندوخته تجربه هایی که طی سالیان گذشته به دست آمده است.

وی افزود: احزاب باید از اکنون برای چهارسال آینده برنامه ریزی کرده و دولت نیز می بایست به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت داشته باشد که نه تنها مردم از رغبت خود سرخورده نشوند بلکه این شور و شوق در جامعه تداوم یابد.

ناطق نوری خطاب به اعضای حزب اعتدال و توسعه توصیه کرد: حدود18 سال است که حزب اعتدال و توسعه ایجاد شده است، می باست بررسی کنید تا چه حد ظهور و بروز داشته است؟ چه اندازه جاذب بوده و یا انعکاس بیرونی داشته است؟

وی یادآور شد: حزب مؤتلفه بیش از 50 سال سابقه دارد و حتی بنده به همراه اخوی شهیدم در این حزب فعالیت داشتیم؛ انصافاً تشکیلات منسجم و مؤثری بود و در متن انقلاب نقش بسیاری داشت، اما امروزه شاهدیم ظهور و بروزی نداشته و حتی قادر به جذب فرزندان خودشان در این تشکیلات نیستند.

ناطق نوری با بیان اینکه احزاب باید آسیب شناسی داشته باشند و علل افولشان را بررسی کنند، ادامه داد: در برهه ای، دفاتر تحکیم وحدت ایجاد شد و حدود 15سال بر دانشگاهها اثرگذار بودند اما اکنون به افول رسیده اند.

وی پیشنهاد داد: یکی از گزینه های مناسب برای خروج از وضعیت افول احزاب، تشکیل اتاق فکر برای بررسی مشکلات موجود و جذب نیروهای جدید و خوش فکر است؛ همواره احزاب باید تفکری وسیع داشته و در اداره امور کشور فراجناحی عمل شود.

نازق نوری در پایان گفت: امروزه در احزاب دنیا، بحث برنامه ریزی، اجرا وتأمین مخارج اقتصادی جهت اداره و ساماندهی امور؛ مشخص و حتی شفاف سازی می شود تا بتوان حزب را رشد داد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.