بیش از 55 درصد مخاطبین جماران معتقدند که بخش اقتصادی دولت یازدهم نیاز به تغییر دارد.

پایگاه خبری جماران، جماران در یک نظرسنجی که در بازه زمانی 14 تا 24 تیرماه 1396 انجام شد، از مخاطبین خود پرسید: «به نظر شما کدام بخش از کابینه دوازدهم نسبت به دولت یازدهم نیاز به تغییر دارد؟» و از آن ها خواست به هر یک از چهار گزینه که خود شامل چند وزارت خانه می شوند رأی بدهند.

از بین گزینه ها، گزینه بخش «فرهنگی» که شامل وزارت فرهنگ و ارشاد، ورزش و ارتباطات می شوند با 7/90 درصد کمترین رای را به دست آورد که نشان می دهد مردم کمترین تمایل را به تغییر در این وزارت خانه ها دارند یا بنا به هر دلیلی، جزو اولویت های آنها برای تغییر قرار ندارد.

گزینه «علمی و آموزشی» که وزارت خانه های علوم، آموزش و پرورش و بخشی از وزارت بهداشت در ذیل آن قرار می گیرند با 15/26 درصد بعد از گزینه فرهنگی بخشی بود که مردم تمایل کمتری به تغییرات در آن داشته اند.

 همچنین 21/80 درصد مخاطبین گزینه «سیاسی و امنیتی» را انتخاب کرده اند که شامل وزارت خانه های، کشور، اطلاعات، خارجه، دادگستری و دفاع می شود.

اما بیشترین درصد تمایل به تغییر را وزارت خانه های اقتصادی کسب کرده اند که وزارت اقتصاد، کار و رفاه اجتماعی، کشاورزی، صنعت، نفت و نیرو جزو آن هستند. این گزینه 55/04 درصد نظر مخاطبین را به خود اختصاص داده که نشان دهنده این امر است که بیشترین نارضایتی ها در جامعه در حوزه اقتصادی است و دولت آینده باید در این بخش تمرکز بیشتری داشته باشد.

البته همان گونه که ملاحظه شد هر گزینه شامل چند وزارت خانه می شود که در ذیل یک گزینه، ممکن است یک وزارت خانه باعث بالا یا پایین رفتن درصد آن بخش شده باشد، یا تعداد وزارت خانه های یک حوزه ممکن است بیشتر یا کمتر  باشند که این امر هم در میزان درصد ها بی تاتیر نیست.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.