گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

«باشگاه مخاطبان» جماران/ بررسی ناآرامی های اخیر افغانستان؛

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی: مبارزاتِ مجاهدین افغانستانی به ویژه لشکر فاطمیون موجب شده داعشی ها تصمیم به انتقام بگیرند/ حملات اخیر طالبان و داعش با «چراغ سبز» برخی اعضای دولت افغانستان انجام شده است

مجاهد افغانستانی گفت: حملات اخیر طالبان و داعش به مردم بی دفاع، با «چراغ سبز» و حمایت برخی اعضای دولت افغانستان انجام شده است. این حمایت برای این است که کشورهای خارجی به ویژه آمریکا، به دولت و مجلس برای استمرار و تداوم حضورشان در این کشور، فشار بیاورند.

«باشگاه مخاطبان» پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ناصر احمدی در این گفت و گو با اشاره به ناآرامی های اخیر افغانستان و تحرکات تازه گروهک های تروریستی طالبان و داعش در این کشور، گفت: عملکرد و اقدامات مشترک این گروه ها مانند حمله به مساجد و تخریب امکان و مراکز دینی و کشتار زنان و کودکان، نشان دهنده ماهیت مشترک و صهیونیستی آنان است.

وی افزود: تحرکات اخیر طالبان و داعش در سایر کشورهای اسلامی به ویژه افغانستان به دلیل موفقیت نیروهای مردمی به رهبری مرجعیت و علما در عراق و سوریه است. این گروهک ها با چشیدن طعم شکست، تصمیم گرفتند دامنه اختلاف افکنی ها و ترورهای کور خود را به سایر کشورها و مناطق اسلامی بکشانند. این موضوع نیز نشان می دهد، آنها وابسته به استکبار جهانی هستند؛ وگرنه چرا گروهک های تروریستی طالبان و داعش، برای یک بار هم به کشور جعلی اسرائیل، حمله نکرده اند؟

 

داعش، قصد انتقام گرفتن از لشکر فاطمیون و مجاهدین افغانستانی را دارد

این مجاهد افغانستانی خاطرنشان کرد: مبارزاتِ مجاهدین افغانستانی به ویژه لشکر فاطمیون در مقابله با داعش در سوریه، موجب شده داعشی ها تصمیم به انتقام بگیرند و به مسلمانان بی دفاع و مظلوم در افغانستان حمله کنند؛ همچنان که در شب قدر و شب شهادت مولی الموحدین علی (ع) به مسجد الزهرا(س) در منطقه «دشت برچی» از حوزه ششم امنیتی شهرِ کابل حمله کردند و تعدادی از شیعیان مظلوم را به خاک و خون کشیدند. این حمله وحشیانه داعش، نشان دهنده زخم خوردن آنان از نیروهای مقاومت در سوریه و عراق است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی با اشاره به درگیری های اخیر طالبان و داعش در خاک افغانستان علیه یکدیگر، گفت: آنان با کشتار وحشیانه مردم به دنبال ایجاد رعب و وحشت در جامعه و تسلط بر مراکز حساس و مهم، و تضعیف جایگاه مردم در اداره حکومت است. اقدامات این دو گروه تروریستی، مُوید ماهیت غیر اسلامی و غیر انسانی آنان است؛ کسانی که انسان های بی دفاع، زن و کودک را می کشند، نمی توانند مسلمان باشند. اخیرا پاپ، رهبر مسیحیان اعلام کرده که اقدامات گروه هایی مانند داعش و طالبان، ارتباطی با اسلام ندارد.

             «باشگاه مخاطبان» پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران آماده دریافت خبر، عکس، فیلم و سوژه های مخاطبان گرامی می باشد. کلیه مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir با جماران در ارتباط باشند.

وی اضافه کرد: از یک سو، ملت مجاهد و مبارزِ افغانستان از لشکرکشی های نیروهای بیگانه خسته و خواستار خارج شدن آنان از کشورشان هستند و از سوی دیگر، حملات اخیر طالبان و داعش به مردم بی دفاع، با «چراغ سبز» و حمایت برخی اعضای دولت افغانستان انجام شده است. لذا این حمایت برای این است که کشورهای خارجی به ویژه آمریکا، به دولت و مجلس برای استمرار و تداوم حضورشان در این کشور، فشار بیاورند.

 

هدف عربستان از تشدید اختلافات و کشتارها، تسلط بر افغانستان است

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عربستان درنظر دارد با تشدید اختلافات و کشتارها در افغانستان، سایه تسلط خود را بر این کشور بگسترد. اما ملت افغانستان همانطور که به شوروی و انگلیس اجازه نداد، به آنان نیز اجازه دخالت در امور کشورشان را نخواهند داد.

 

این مجاهد افغانستانی گفت: طالبان اخیرا اعلام کرده است تا زمانِ حضور آمریکا در افغانستان، به جنگ خود ادامه می دهد و حکومت روسیه نیز از مواضع طالبان حمایت کرده است. این موضوع زمینه تاخت و تاز کشور دیگری را در افغانستان فراهم می کند. در همین راستا طالبان و روسیه در کشور چین با هم دیدار داشته اند. این درحالی است که ملت مجاهد و مظلوم ما از لشکرکشی های آمریکا و ناتو و مداخلات عربستان سعودی، دلگیر و ناراحت است.

 

ائتلاف سه گانه ای در ترکیه تشکیل شده است

وی ادامه داد: چندی پیش، حزب وحدت اسلامی به رهبری استاد محمد محقق (معاون دکتر عبدالله عبدالله)، حزب جمعیت اسلامی به رهبری ژنرال عطا محمد نور، والی و استاندار بلخ و حزب جنبش ملی اسلامی به رهبری ژنرال عبدالرشید دوستم (معاون اول اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان) ائتلاف سه گانه ای در ترکیه تشکیل داده اند. این ائتلاف، مخالفت هایی علیه دولت مرکزی افغانستان مطرح کردند و آینده روشن می کند که این ائتلاف، به سود یا به ضرر ملت مجاهد و مبارز افغانستان است. هرچند بسیاری از اینگونه ائتلاف ها تاکنون علیه منافع مردم و کشور ما بوده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی گفت: گلبدین حکمتیار به ائتلاف سه گانه حزب وحدت اسلامی، حزب جمعیت اسلامی و حزب جنبش ملی اسلامی، هشدار داده که اگر اقدامات آنان علیه دولت افغانستان باشد، علیه آنها اقدام خواهد کرد و در برابرشان خواهد ایستاد.

 

این مجاهد افغانستانی و استاد حوزه علمیه در پایان تصریح کرد: ملت مبارز و مجاهد افغانستان که فرزندانشان از جمله، «لشکر جان برکف و مجاهد فاطمیون» در سوریه از حرم حضرت زینب کبری(س) و حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دفاع می کند، با توکل به خداوند متعال، اطاعت از فرامین دلسوزانه مراجع معظم تقلید و علما و با وحدت و همدلی، اجازه نخواهد داد هیچ کشور یا گروهِ تمامیت خواهی، به منافع ملی و ارزش های اسلامی آنان، دست تعدی دراز کند. این ملت مقام بارها نشان داده که زیر بار ظلم نخواهد رفت، از تمایت ارضی و استقلال کشور خود، دفاع جانانه می کند و آینده ای آزاد برای خود رقم خواهد زد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.