گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور: اهانت به رئیس جمهور اهانت به حیثیت نظام است/ دستگاه های مرتبط پیگیری کنند/ رأی روحانی نه مربوط به چهار سال قبل بلکه یک ماه قبل است/ این قبیل کارها انقلابی گری محسوب نمی شود؛ افراطی گری است

این کارها را هیچ فرد متعادلی تایید نمی کند و نادرست است. اما پرداختن بیش از حد به این مسئله به نفع مصالح نظام نیست. چرا که چند نفر آدم نادانی کرده اند و چنین کاری انجام داده اند حالا همین کار زشت را در بوق و کرنا کردن باعث تضعیف جایگاه ریاست جمهوری می شود.

یک عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشوربا بیان این که دستگاه های امنیتی و قضائی باید موضوع اهانت به رئیس جمهور را پیگیری کنند، گفت: چرا که این موضوع و بی حرمتی هایی از این دست، مربوط به حیثیت نظام است و به شخص مرتبط نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین غروی در گفت و گو با خبرنگار جماران در خصوص اهانت به رئیس جمهور در روز جهانی قدس ، اظهار کرد: به طور قطع این حرکت ها مورد تایید نیست. رئیس جمهور شخصیت دوم نظام هستند و اگر این حریم ها شکسته شود معلوم نیست در آینده چه اتفاق هایی رخ می هد. اما در عین حال با توجه به شرایط خاص بین المللی کشور پرداختن بیش از حد به این کار ناپسند یک عده قلیل برای نظام مضر است و انعکاس بیرونی خوبی برای نظام ندارد.

وی تاکید کرد: این کارها را هیچ فرد متعادلی تایید نمی کند و نادرست است. اما پرداختن بیش از حد به این مسئله به نفع مصالح نظام نیست. چرا که  چند نفر آدم نادانی کرده اند و چنین کاری انجام داده اند حالا همین کار زشت را در بوق و کرنا کردن باعث تضعیف جایگاه ریاست جمهوری می شود.

این عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: در سال های گذشته این بی حرمتی ها  در مورد حاج سید حسن آقا در حرم مطهر امام  و  علی لاریجانی در قم اتفاق افتاد و غلط بود. افراطی گری افراطی گری است، یک وقت ما انقلابی گری را افراطی گری می دانیم که غلط است، اما این قبیل کارها انقلابی گری محسوب نمی شود و افراطی گری است. در حال حاضر وقت آن است که ما در برابر وضعیت منطقه متحد باشیم و اگر یک وقت نقدی در مورد وضعیت داخل داریم از راه خودش ورود پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه کار باید کرد که این اقدامات تکرار نشود، گفت: در این خصوص باید اقدامات دیگری انجام شود و حتماً دستگاه های مختلفی مانند دستگاه های امنیتی و قضائی که در این رابطه نقش دارند باید به مسئله  ورود پیدا کنند چرا که این موضوع و بی حرمتی هایی از این دست، مربوط به حیثیت نظام است و به شخص مرتبط نمی شود؛ این توهین به رئیس جمهور و شخص دوم کشور بوده است نه به شخص آقای روحانی. اما باید مواظب باشیم که در زمینی که گاهی اوقات دشمن برای ما در نظر می گیرد مسابقه ندهیم و یک مطلب کوچکی را خودمان بزرگ نکنیم.

سید محمد غروی ضمن بیان این که آقای روحانی رأی  اکثریت مردم ایران را کسب کرده اند و باید این واقعیت را در نظر بگیریم، گفت: این رأی ایشان نه مربوط به چهار سال قبل بلکه یک ماه قبل است، ایشان جایگاه وسیع مردمی دارد و باید این جایگاه حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است کسانی به آقای روحانی رأی نداده و موافق سیاست های ایشان  هم نباشند اما این قبیل کار ها را تقبیح می کنند؛ چرا که این کار، اقدام صحیحی نیست و بدون تردید افراطی گری است و باید همه مسئولین مرتبط در حدی که به موضوع دامن زده نشود به آن  ورود پیدا کرده و پیگیر موضوع باشند.

غروی در پایان گفت: بدون تعارف مجموع آن هایی که این کارها را می کنند خیلی کم هستند و همه جای دنیا این عده وجود دارند اما بزرگان باید با نصایح خودشان سعی  کنند از این قبیل کارها جلوگیری کنند.

گفت گو از: فرهاد فتحی

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.