یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز در دنیا سربلند هستیم، گفت: دنیا برای شما احترام قائل است و این از برکت امام، رهبری، سردار سلیمانی ها، رزمندگان، پاسداران، مرزداران و مدافعین حرم است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم هاشمیان در مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان حرم امام خمینی (س) گفت: قرآن یک کتاب انسان ساز است و در همه ابعاد برای انسان خط مشی تعیین کرده است. یکی از اموری که قرآن برای ما آموزش دارد، دعا کردن است. بسیاری از آیات قرآن آیات دعا هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه آیه 24 سوره قصص را یکی از زیباترین آیات دعا در قرآن دانست و افزود: در سوره قصص خداوند داستان حضرت موسی را نقل می کند. حضرت موسی(ع) گرفتاری های زیادی را تحمل کرد. یک بخش از زندگی او زمانی است که در سرزمین فراعنه زندگی می کند. به حضرت موسی(ع) خبر دادند مردم شهر تصمیم گرفتند تو را بکشند و مأموران فرعون تو را خواهند کشت و صلاح این است که تو از شهر بیرون بروی.

وی ادامه داد: موسی با این دعا که «خدایا مرا از قوم ظالمین نجات بده» از شهر بیرون رفت. این دعای حضرت موسی(ع) با کمی تأخیر مستجاب شد. یکی از امتیازات انسان های بزرگ این است که همیشه امیدوار هستند و هیچ وقت مأیوس نمی شوند. حضرت موسی(ع) تنها و غریب به سرزمین مدین می آید و می گوید امید دارم که خداوند مرا به راه درست راهنمایی کند.

هاشمیان با بیان اینکه شب قدر شب امید و رحمت است، تصریح کرد: وقتی ما «اتوب الیه» می گوییم یعنی خدایا ما به سمت تو برگشتیم. جوشن کبیر به معنی زره محکم تر است. عباس قمی نقل می کند که در یکی از جنگ ها حضرت محمد (ص) زره سنگینی پوشیده بود و جبرئیل این دعا را برای او آورد. همیشه می شود جوشن کبیر را بخوانید. وقتی این دعا را می خوانید خداوند به شما رحمت می کند.

وی گفت: وقتی موسی(ع) به مدین رسید عده ای گوسفندان خود را آب می دادند. حضرت موسی(ع) به گوسفندان دو دختر آب داد و در واقع به دو مظلوم غریب کمک کرد و این دعا را کرد که «خدایا من فقر و تنها هستم؛ خیر مرا مقدر کن». یکی از دختران آمد و گفت پدر من می خواهد به تو پاداش دهد. موسی به خانه شعیب آمد و به موسی گفت که ای جوان، خدا تو را از شرّ ظالمان نجات داده است. دعای حضرت موسی مستجاب شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مشکلات و گرفتاری های دهه 40 و آغاز مبارزات انقلاب اسلامی، گفت: حضرت موسی(ع) نجات پیدا کرد ولی 10 سال در خانه شعیب پیامبر(ع) چوپانی کرد. وقتی خواست به مصر برگررد خداوند گوسفندان همسر او را گرفت. موسی(ع) با آن همه مشکلات رفت و پیامبر برگشت.

وی اظهار داشت:خدایا ما برای همه کسانی که در مسیر خدا و ولایت ائمه (علیهم السلام) هستند خیر می خواهیم. ما برای همه مردم به خصوص مظلومان منطقه دعا می کنیم.

هاشمیان تأکید کرد: کسی فکر نمی کرد عراق فتح شود. امروز دعای شما مستجاب و راه کربلا باز شده است. خدایا راه حرمین شرفین را هم برای ملت ایران باز فرما. خدایا بقیع مظلوم را که عشق ما است به دست شیعیان در اعلاترین وضع قرار بده.

وی بیان کرد: کسی می خواست به مکه برود و پیش اهل دلی رفت و گفت من آلوده ام. عارف گفت آلوده رفتن عیب نیست؛ آلوده برگشتن عیب است. باید به خدا بگوییم ما آمده ایم که تمیز برگردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: شیعه به زمین دشمن رفته و دارد بازی می کند. دنیا برای شما احترام قائل است و این از برکت امام، رهبری، سردار سلیمانی ها، رزمندگان، پاسداران، مرزداران و مدافعین حرم است. امروز داریم به عراقی که هشت سال با ما جنگید کمک می کنیم. اینها همه از برکت قرآن، محمد و آل محمد(ص) است.

وی با بیان اینکه امشب آمده ایم خودمان را پاک کنیم، افزود: اول باید از خدا معذرت خواهی کنیم. خدا خیلی به ما نعمت داده و غرق در نعمت هستیم. امروز در دنیا سربلند هستیم. باید خدا را شکر و سپس استغفار کنیم. در بخش سوم دعا کنیم که خدایا مرا ببخش، کشور را یاری کن و به مسلمانان عزت عطا فرما.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.