ساعتی پیش فرد یا افراد مهاجمی اقدام به تیراندازی در درب ورودی مراجعان واقع در ضلع شمال شرقی مجلس کرده اند.

به گزارش جماران، ساعتی پیش فرد یا افراد مهاجمی اقدام به تیراندازی در درب ورودی مراجعان واقع در ضلع شمال شرقی مجلس کرده اند.

بنا بر اطلاعی که خبرنگار جماران کسب کرده است فرد یا افرادی از درب مراجعین قصد ورود به مجلس را داشتند که با تیراندازی و مجروح کردن یکی از نگهبانان، وارد بخش اداری مجلس شدند. پس از این حادثه، بلافاصله تمام ورودی و خروجی های مجلس مسدود شده است.

منابع آگاه به خبرنگار جماران گفتند که مهاجمین بین یک تا سه نفر بوده اند و در حال حاضر تیراندازی متوقف شده است اما مهاجم یا مهاجمان هنوز دستگیر نشده اند و ماموران حفاظت از مجلس در حال جست و جو برای یافتن آنها هستند.

ضاربین هیچ گونه ورودی به صحن اصلی مجلس نداشته اند و صحن علنی مجلس بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد.

یکی از ضاربان حادثه تیراندازی مجلس دستگیر شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگیری یکی از تیراندازان حادثه تیراندازی خبر داد.

به گزارش جماران، سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند و ۸ نفر نیز مجروح شدند.

وی گفت که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

یک نماینده مجلس با تایید حادثه تیراندازی گفت که افراد مسلح دقایقی بعد از تیراندازی در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده اند اما اوضاع تحت کنترل است.

بلافاصله بعد از این حادثه از خروج نمایندگان از صحن مجلس و خروج خبرنگاران نیز جلوگیری شد و درهای ورودی و خروجی مجلس بسته شدند.

یک نماینده مجلس تایید کرد که بر اساس مشاهدات یک نماینده مجلس یکی از نیروهای حفاظت مجلس شهید شد.

حضور دادستان تهران در محل حادثه تیراندازی در مجلس

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه یکی از معاونان خود در محل حادثه تیراندازی در مجلس حضور یافت.

وزیر بهداشت نیز از مجروحان تیراندازی صبح امروز در مجلس عیادت کرد.

یک نماینده مردم تهران مجلس همچنین از گروگان‌گیری در این حادثه خبر داد و تاکید کرد که آماری که درباره تعداد گروگان‌ها و شهدای این حادثه منتشر می شود، غیر رسمی است.

اخبار ضد و نقیض رسانه‌های مختلف مورد تایید نیست

مدیر کل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی هرگونه اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره حوادث تیراندازی امروز در مجلس منتشر می‌شود را مورد تایید ندانست.

مهدی کیایی با تاکید بر این نکته که تدابیر شدید امنیتی در مجلس حاکم و همه چیز تحت کنترل است، گفت: کار مجلس با روال عادی در حال پیش رفتن است.

وی گفت: هیچ کدام از اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره این حادثه منتشر می‌کنند، مورد تایید نیست و اخبار رسمی متعاقبا اعلام خواهد شد.

نمایندگان به آرامی در حال خروج از صحن هستند

به گزارش ایسنا، صبح امروز حادثه تیراندازی در مجلس رخ داد و به موجب آن برای حفظ امنیت جان نمایندگان، درب صحن علنی به روی آنها بسته شد. اما دقایقی پیش به دلیل کنترل فضا و شرایط، نمایندگان به آرامی درحال خروج از صحن هستند.

معمولا همیشه درهای صحن مجلس برای تردد نمایندگان علیرغم برگزاری جلسه علنی باز است اما به دلیل شرایط اضطراری امروز این درها بسته شد و اکنون تنها یک در باز شده است. (ایسنا)

۱۲:۴۰

 

یک نماینده مردم تهران مجلس همچنین از گروگان‌گیری در این حادثه خبر داد و تاکید کرد که آماری که درباره تعداد گروگان‌ها و شهدای این حادثه منتشر می شود، غیر رسمی است. (ایسنا)

 

رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در پایان جلسه علنی گفت: امروز صبح چند تن از تروریست‌های بزدل اقدامات سبکی را انجام دادند که با آنها برخورد جدی شد و نمایندگان در این مسیر با آرامش کارشان را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع جزئی است و تروریست‌ها دنبال مسأله سازی هستند و از آنجایی که ایران یک قطب در مبارزه با تروریسم است می‌خواهند خدشه وارد کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و مشکل حل خواهد شد.

 

اورژانس کشور اعلام کرد: 33 مصدوم دو حادثه تیراندازی امروز (چهارشنبه) در بیمارستان‌های طرفه، سینا،هفت تیر و ضیائیان بستری هستند.

پیش از این عباس زارع نژاد، تعداد مصدومان بستری شده را 35 نفر اعلام کرده بود.

اورژانس کشور، اسامی 33 مصدوم این دو حادثه را به این شرح اعلام کرد:

1- هادی نوری 38 طرفه

2 - اعظم موسی خانی 53 طرفه

3 - روح الله شجاع خلیق 36 طرفه

4 - عبدالسلیم قازلی 35 طرفه

5 - جلال عینی 33 طرفه

6 - مریم رضاخانلو 26 طرفه

7 -حسین خدایی راد 35 طرفه

8 - علی جاویدیان 51 طرفه

9 - صحبت آزادی 34 طرفه

10 - مجهول الهویه 50 امام حسین

11 - فرهاد ملکی 40 امام حسین

12 - سید عبداله میرحسینی 52 امام حسین

13 - عباس نظریان 57 امام حسین

14 - مرتضی فلاحتی 57 امام حسین

15 - مریم شهریاری 26 سینا

16 - صابر رئیسی 23 سینا

17 - طهمورث سمیعی 37 سینا

18 - تنها شهریاری 60 سینا

19 - جعفر چوپان 40 سینا

20 - ابراهیم وثوق 31 سینا

21 - مرضیه افرازه 27 سینا

22 - ارسلان غلامی 27 سینا

23- هادی اسکندرلو 35 سینا

24- مهدی اطهری پور 33 سینا

25- ابراهیم خلف کش 45 سینا

26 - مهدی یوسفی 36 سینا

27- علی همتی (فوت) 50 سینا

28- هانیه اکبریان (فوت) 37 معیری

29 - محمد بحشایی 37 هفتم تیر

30 - سعید زیرکی(میرکی) 42 هفتم تیر

31- مهدی قدرتی 46 هفتم تیر

32 - حسین جعفر عراقی 51 هفتم تیر

33 - یوسف زارعی 32 ضیائیان (ایرنا)

***

مدیرکل ضد تروریسم وزارت اطلاعات از ورود چند تیم تروریستی به شهر تهران خبر داد که یکی از آن ها قبل از هر اقدامی دستگیر و تیم دیگر در حرم امام راحل مورد ضربه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، این مقام وزارت اطلاعات افزود: صبح چهارشنبه چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به عملیات تروریستی کردند که عوامل یک تیم قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

وی ادامه داد: دو تیم دیگر حرم امام(ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.

به گفته این مقام وزارت اطلاعات تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیر اندازی به مراجعین و یکی از ساختمان های اداری مجلس کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد. (ایرنا)

***
رسانه های عرب زبان خبر دادند که داعش مسئولیت حمله به پارلمان ایران و حرم امام خمینی را به عهده گرفت.

***

تخلیه ساختمان مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارمندان مجلس و خبرنگاران از ساختمان بهارستان خارج شدند.

به گزارش ایسنا، با پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت تدابیر امنیتی از ساختمان مجلس خارج شدند. همچنین نیروهای امنیتی اقدام به تخلیه ساختمان مجلس و خارج کردن کارمندان و خبرنگاران کردند.

یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار ایسنا گفت که یکی از افراد مسلح خود را در طبقه چهارم ساختمان مجلس در بخش دفاتر نمایندگان منفجر کرده است.

به گفته وی کارمندان دفاتر نمایندگان تحت مراقبت امنیتی قرار دارند. (ایسنا)

***

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: همسر و دختر نماینده شهرضا و همسر نماینده مبارکه در دفاتر نمایندگان در چنگال افراد مسلح قرار دارند.

احمد علیرضابیگی در گفتگو با مهر از شهادت ۸ نفر در جریان حمله افراد مسلح به مجلس و مجروح شدن ۳۳ تن دیگر خبر داد.

وی اظهار داشت: دو نفر از افراد مسلح خود را طی عملیات انتحاری، در ساختمان‌های مجلس منفجر کردند و تعداد دیگری از این افراد هنوز در حال مقاومت هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از بستگان نمایندگان نیز هنوز در اتاق‌های ملاقات حضور دارند. همسر خانم سعیدی نماینده مبارکه و همسر و دختر خانم محمودی نماینده شهرضا هنوز در دفاتر نمایندگان حضور دارند.

***

نماینده شهرضا در واکنش به انتشار اخباری درباره گروگانگیری همسرش توسط نیروهای مسلح در مجلس گفت:‌چنین خبری صحت ندارد و همسر بنده نیم ساعت پیش از دفاتر نمایندگی خارج شد.

سمیه محمودی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همسر بنده در دفتر نمایندگی و طبقات مجلس حضور داشت که نیم ساعت پیش پایین آمد و اکنون کنارم است.

وی افزود: بنده دختر ندارم و تنها یک فرزند پسر کوچک دارم که در شهرضا است و اصلا تهران نیست.

محمودی همچنین گروگانگیری همسر نماینده مبارکه را نیز تکذیب کرد و گفت:‌همسر خانم سعیدی نماینده مبارکه نیز همراه با همسر بنده از ساختمان مجلس خارج شدند؛ دختر ایشان نیز در سلامت کامل هستند .

***

یک مقام آگاه از پایان عملیات تروریستی در مجلس خبر داد.

 این منبع آگاه به ایسنا گفت: دقایقی پیش نیروهای امنیتی موفق شدند ۴ فرد مهاجم مسلح را به هلاکت برسانند.

به گفته وی، در حال حاضر نیروهای امنیتی مجلس در حال پاکسازی و چک و خنثی  ساختمان پارلمان هستند.

 مهاجمان مسلح صبح امروز اقدام به تیراندازی در مجلس کردند که این تیراندازی تا دقایق پیش نیز همچنان ادامه داشت.

***

پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: در دو حمله تروریستی امروز که در مجلس و مرقد امام (ره) رخ داد در مجموع 12 نفر شهید و 42 نفر مصدوم شدند.

صبح امروز(چهارشنبه) در دو حمله تروریستی یکی در مجلس شورای اسلامی و دیگری در مرقد امام(ره)، تعدادی افراد مسلح به سمت مردم شلیک کردند و در مرقد امام(ره) یکی از تروریست ها خود را با کمربند انفجاری، منفجر کرد.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مصدومان این حوادث در بیمارستان های سینا، طرفه و هفتم تیر عیادت کرد.

با توجه به احتمال افزایش مصدومان وزیر بهداشت، به همه بیمارستان های تهران دستور آ‌ماده باش داده است.

***

حسینعلی حاجی دلیگانی  اظهار کرد: در جریان حادثه تروریستی امروز مجلس مسئول دفتر و مشاور بنده به شهادت رسیدند.

همچنین هادی بهادری نماینده ارومیه نیز گفت  که حمید امدادی مسئول دفتر بنده مجروح شده است که هنوز خبری درباره به شهادت رسیدن او ندارم. در حال حاضر در بیمارستان ها به دنبال ردی از سلامتی اش هستم که امیدوارم سالم باشد.

 

 

 

 

اخبار مربوط به انفجار در حرم امام خمینی (س) را اینجا بخوانید: تکذیب خبر انفجار دوم در حرم امام/ یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد/ محمدعلی انصاری: حادثه سه مجروح (عوامل انتظامی حرم) و یک شهید (مامور فضای سبز) داشت+فایل صوتی

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.