گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نعمت احمدی در گفت و گو با جماران؛

نحوه رای گیری برای عزل میرزاده اشکال داشته است/ سه نفر نمی توانند نماینده همه باشند/ رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند در مسئله ورود پیدا کند

می شد این موضوع را به جلسه ای با حضور همه اعضای هیات امنا موکول کرد و با شتاب زدگی تصمیم نگرفت. همین شتاب زدگی در برکناری ایشان در حالی که تیرماه امثال دوره چهار ساله آقای میرزاده به اتمام می رسید نشان دهنده این امر است که تصمیم از قبل گرفته شده بود.

یک وکیل پایه یک دادگستری با بیان این که نحوه رای گیری عزل و نصب رئیس و سرپرست دانشگاه آزاد اشکال داشته است و سه نفر نمی توانند نماینده همه اعضای هیأت امنا باشند، گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند در مسئله ورود پیدا کند.

نعمت احمدی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص نامه اخیر حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به رئیس جمهور در مورد وجاهت قانونی عزل رئیس دانشگاه آزاد و انتخاب سرپرست جدید، گفت: این که اکثریت هیأت امنا می توانند رئیس دانشگاه را عزل و نسب کنند شکی نیست اما در مورد عزل آقای میرزاده نحوه رای گیری اشکال داشته است. به دلیل این که در یک روز سه بار رای گیری صورت گرفته است که بار اول با 7 نفر بعد با 5 نفر و سپس با 3 نفر تصمیم گرفته شده است. بنابراین منظور از نداشتن وجاهت قانونی نحوه رای گیری است که به نظر من درست نبوده است.

وی ادامه داد: موضوع دوم این که در همین ماجرا اتهاماتی به آقای میرزاده وارد شد که این اتهامات قبل از این که ثابت شود مطرح شد و این مصداق بردن آبروی مومن است. آقای میرزاده دارای دو شخصیت است که یکی شخصیت علمی ایشان است به طوری که از معدود دانشمندان شیمی ایران با بیش از 500 مقاله علمی و پژوهشی هستند و دوم شخصیت اجرایی ایشان است که سابقه طولانی از اول انقلاب در امر اجرایی دارند. آقای میرزاده سابقه  استانداری کرمان، معاون نخست وزیر، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونت اجرایی ریاست جمهوری را در کارنامه خود دارد.

 احمدی ابراز داشت: این که می گویند پسر ایشان اتهاماتی دارد  باید بر اساس قانون اگر موردی وجود داشته باشد برخورد شود اما این موضوع ربطی به خود آقای میرزاده ندارد. بنابراین اگر قرار بود که بر اساس قانون در مورد ماندن و یا رفتن ایشان تصمیم گیری شود، می شد این موضوع را به جلسه ای با حضور همه اعضای هیأت امنا موکول کرد و با شتاب زدگی تصمیم نگرفت. همین شتاب زدگی در برکناری ایشان در حالی که تیرماه امثال دوره چهار ساله آقای میرزاده تمام می شد نشان دهنده این امر است که تصمیم از قبل گرفته شده بود.

وی در مورد انتخاب سرپرست نیز گفت: با وجود این که آقای نوریان شخصیت قابل احترام، علمی و عضو خانواده دانشگاه آزاد هستند همان گونه که گفته شد شیوه رای گیری اشکال داشته است و منظور از نداشتن وجاهت قانونی که حاج سید حسن آقا نیز در نامه شان به آقای روحانی مطرح کردند این است که 3 نفر نمی توانند نماینده همه اعضای هیات امنا باشند و این موضوع باید با حضور همه اعضا برسی و تصمیم گیری می شد.

وی همچنین در خصوص اختیارات رئیس جمهور برای ورود به مسئله، اظهار کرد: رئیس جمهور برابر اصل 113 قانون اساسی مسئول اجرایی و حفاظت از قانون اساسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخص دوم نظام است و می تواند در جایگاه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع ورود پیدا کند. صرف نظر از جایگاه قانونی رئیس جمهور، ما جامعه ای هستیم که در آن شیخوخیت جایگاه دارد و رئیس جمهور می تواند از این منظر هم نیز مشکل را حل کند.

گفت و گو از: فرهاد فتحی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.