پیش از ظهر امروز (سه شنبه 2 خرداد) آخرین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) با حضور نمایندگانی از سازمان ها و وزارت خانه های عضو این ستاد از جمله وزارت ورزش و جوانان، قرارگاه شهید فهمیده، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و رؤسای کمیته های مختلف ستاد بزرگداشت امام خمینی (س) در جوار حرم مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این جلسه گفت: خواهش من از مسئولین این است که تمهیدات امنیتی و راهنمایی را در نظر داشته باشند. بحث امنیت و انتظامات در این محدوده بسیار اهمیت دارد

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی افزود: ما پذیرش جمعیت از استان های دور از تهران را در برنامه نداریم. برنامه ما پذیرایی از کسانی است که با روزه بتوانند در این مراسم شرکت کنند. لذا امداد و درمان افراد روزه داری که در این مراسم شرکت می کنند خیلی مهم است.

وی اظهار داشت: سعی ما بر این است که اجازه ندهیم کسی بدون هماهنگی با ما خوراکی تقسیم کند. نیروی انتظامی باید رصد و از توزیع هرگونه مواد آشامیدنی و خوراکی جلوگیری کند. با فاصله اندکی بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری مردم به سفره های افطار راهنمایی می شوند که در آنجا هم نوشیدنی و هم غذا هست.

نماینده شهرداری گفت: ما از 20 فروردین فعالیت خود را شروع و یازده کمیته را مشخص کردیم و همه مناطق و سازمان های شهرداری درگیر شدند.پنج منطقه مشخص شده و چادرهای مناسبی نصب می شود که یکی از ویژگی های این چادرها ضد حریق بودن آنها است. در این پنج نقطه افطاری ساده ای برای زائران در نظر گرفته ایم و تلاش می کنیم هیچ نقشی وجود نداشته باشد؛ چون همه ما مدیون این مراسم هستیم.

نماینده استانداری تهران اظهار داشت: وظایف خاصی به شهرداری ها و فرمانداری ها محول شده بود که ان شاء الله انجام می شود. فراهم کردن زمینه حضور 50 هزار نفر از شهرستان های استان تهران جزء وظایف ما بود که سهمیه شهرستان ها مشخص شده است.

نماینده آتشنشانی گفت: 10 منطقه جانمایی شده و 550 آتشنشان و 30 آتشنشان پیاده در مراسم بزرگداشت امام خمینی (س) مستقر خواهند شد. بنابر این آتشنشانی در این زمینه آمادگی کامل دارد.

نماینده نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز با اعلام اینکه قرارگاه روح الله تشکیل شده است، بیان کرد: طرح ترافیکی مشخص و تقسیم کار انجام شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

همچنین نماینده هلال احمر از آمادگی آمبولانس ها، پزشکان و پرستاران برای استقرار در مراسم بزرگداشت امام خمینی (س) خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.