گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

صالحی امیری در گفت و گو با جماران: باید به شعور و آگاهی مردم احترام بگذاریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه باید به شعور و آگاهی مردم احترام بگذاریم، گفت: دولت بدون مردم هیچ گاه نمی تواند به هدف متعالی خود برسد. مردم موتور اصلی دولت برای رسیدن به قله های تعالی و توسعه هستند.

سید رضا صالحی امیری در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد نقش مردم در بالا بردن قدرت دستگاه اجرایی کشور اظهار داشت: ما در یک منطقه پر آشوب و ناامن در حال تمرین دموکراسی هستیم. به اعتقاد من مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی اصل مراجعه به آراء عمومی و انتخابات و مردم سالاری دینی است. چیزی که امروز من، شما و ملت برخوردار هستیم در حقیقت محصول انقلاب اسلامی است و باید آن را پاس بداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نکته دوم این است که مردم گفتمان برتر را انتخاب می کنند. جامعه در یک فضای دو قطبی قرار گرفته است؛ گفتمانی که ناظر بر جزمیت، بداخلاقی و تحقیر ملی است و گفتمانی که به مذاکره و تعامل با جهان و اخلاق و ادب تأکید و اصرار دارد.

وی تأکید کرد: در چنین فضایی ما باید بدانیم در شرایطی قرار گرفته ایم که باید بیش از هر زمان دیگر به شعور و آگاهی مردم احترام بگذاریم. اصرار بر اینکه یک کاندیدای خاص حتما باید به کرسی بنشیند یک نوع تحقیر و توهین به شعور ملی است. مردم ایران به خودآگاهی رسیده اند و هیچ عاملی در تصمیم گیری مردم، الا خود مردم دخیل نیست.

صالحی امیری با بیان اینکه همه ما منتظریم آنچه از صندوق بیرون آید را مورد پذیرش قرار دهیم، ادامه داد: مبنای ما قانون، اخلاق، گفت و گو و مذاکره و پذیرش حقوق مردم در تمام حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... است.

وی با بیان اینکه مردم موتور محرکه انقلاب و دولت هستند، تصریح کرد: دولت بدون مردم هیچ گاه نمی تواند به هدف متعالی خود برسد. مردم موتور اصلی دولت برای رسیدن به قله های تعالی و توسعه هستند. نگاه به مردم یک نگاه روبنایی و شکلی نیست و از باور درون شکل می گیرد. آقای دکتر روحانی حقیقتا باور عمیق و درونی به آراء مردم دارد.

وی اظهار داشت: بدون آراء مردم دولت هیچ گاه نمی تواند امنیت ملی را برای کشور به ارمغان آورد. بنابر این مشارکت حداکثر با امنیت حداکثر رابطه معناداری دارد. ما امروز نبازمند امنبت در داخل، منطقه و فضای بین الملل هستیم و صندوق آراء این امنیت را برای ما تأمین می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.