جمعی از دانشجویان، پژوهش گران و محققین دانشگاه های ژاپن با صدور اطلاعیه‌ای حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کردند.

به گزارش جماران، در این بیانیه آمده است: 

 با در نظر گرفتن شرایط حساس و پر از آشوب منطقه و دستاوردهای دولت دکتر حسن روحانی در چهار سال گذشته، ضرورت مشارکت در انتخابات پیش رو را درک کرده و خواهان استمرار عقلانیت  و دوری از بی مبالاتی سیاسی در مسائل کشور هستیم. 

 

نتایج انتخابات در دوران های گذشته نشان داده است که اطلاع رسانی درست و مشارکت مردم در انتخابات منجر به تثبیت مبانی دموکراسی و توسعه ملی شده و مردم توانسته اند با احقاق این حق خود، سهم به سزایی در تعیین سرنوشت کشور داشته باشند. ما بر این باوریم  یگانه راه پیش روی ما در ساختن و بهسازی ایران، اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تدریجی و گام به گام است. دولت حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶ کشور را در مسیر اصلاحات نگه داشته و ادامه این روند  توسعه سیاسی، بهبود اقتصادی و اجتماعی را به همراه خواهد آورد.  ما از دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم چون این دولت را مدافع حقوق شهروندی و تضمین کننده پاسداشت حقوق فردی و اجتماعی ایرانیان می دانیم. 

هرچند تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه ناهمواری پیش رو داریم، با این وجود دولت اول آقای روحانی گام هایی بنیادینی در باز شدن فضای سیاسی، بهبود وضعیت زنان و اقلیت های قومی و دینی و تلاش برای احقاق حقوق این افراد در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته اند که ما را به تداوم و بهبود حقوق شهروندی در دولت دوم روحانی امیدوارتر می سازد.

 

سیاست گفتگو محور خارجی دولت اول روحانی باعث بازگشت آبرو و تکریم هویت ایرانی در خارج از کشور شده وتصویر موهوم ملتی جنگجو، بی فرهنگ وفقیر از ایران و ایرانیان در اذهان مردم کشورهای دیگر را تغییر داده است. شاهد این مدعا شکوفایی صنعت توریست و وجود هزاران گردشگر خارجی در ایران برای  اولین بار طی ۱۰ سال گذشته است. هم چنین بازگشت مدیریت عقلانی در انتخاب سفرا همراه با در اولویت قرار دادن منافع و نیازهای ایرانیان باعث رفع مشکلات٬ حفظ کرامت و تسهیل زندگی این گروه در خارج از ایران شده و به تبلیغ سازنده ای برای فرهنگ ایران درخارج از کشور بدل گشته است.

تجربه تیم اقتصادی دولت روحانی در کنترل تورم و کاهش نوسانات بازار داخلی و تثبیت ارزش تومان در برابر ارزهای بین المللی باعث احیای صنایع  پایه، اشتغال زایی، کاهش واردات، تولیدات پایه، خودکفایی در عرصه تولید گندم٬ بهبود سرمایه گذاری در حوزه بهداشت، درمان و آموزش، طرح بیمه سلامت، ارائه فرصت های برابر به زنان در بازار کار، مدیریت نقدینگی، احیای محیط زیست و کنترل روند رو به رشد بیابان زایی، کاهش سهم دولت از نفت، تکیه بر مالیات ناشی از رونق اقتصادی، محافظت از میراث تاریخی و شفاهی ایران شده و ما خواهان تداوم این دستاوردها وسربلندی هر چه بیشتر کشور عزیزمان هستیم.

در حوزه اندیشه، علم و فن آوری دولت یازدهم در حرکتی تدریجی و رو به رشد با بهره گیری از ارتباطات علمی، سرمایه گذاری در تولید و گسترش علم، ایجاد فضای رقابتی در میان پژوهش گران و دانشمندان کشور به دور از تنش ها و امتیازجویی های سیاسی، درهای دانشگاه ها و محافل علمی کشور را به روی دستاوردهای علمی جهانی گشوده و فرصت های برابری برای محققین ایرانی چه در ایران یا خارج از کشور برای بومی سازی علوم در حوزه های مختلف ایجاد کرده است.  

ما ایرانیان محقق و پژوهش گر دانشگاههای توکیو بر این باوریم که روز ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ نه تنها روز انتخاب رئیس جمهور برای زمامداری دولت در چهار سال آینده است٬ بلکه  این انتخابی است میان عقل گرایی و اعتدال با افراطی گری و واپسگرایی. همان گونه که دولتها وظیفه پاسخ گویی و اهتمام در کسب رضایت مردم را دارند٬ مردم نیز وظیفه دارند تا سیاستمدارنی شایسته را بر کرسی نشانده و راه را بر بیراهه با انتخاب خود ببندند. وظیقه مدنی ما٫ در جمعه پیش رو مشارکت در انتخابات، پا به پای ایرانیان عزیز داخل کشور و تأکید بر حق شهروندی همه آحاد ملت سربلند ایران عزیز است. 

 

جمعی از پژوهشگران، اندیشمندان و دانشجویان مقیم ژاپن دانشگاه توکیو٬ دانشگاه کیو٬ دانشگاه واسدا٬ دانشگاه هیتُتسوباشی٬ دانشگاه فن آوری توکیو٬ دانشگاه هوکایدوُ٬ دانشگاه کیوتوُ٬ دانشگاه اوساکا٬ مرکز تحقیقات علوم پایه اوکیناوا٬ دانشگاه آسیا پسیفیک ریتسومیکان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.