یکی از مشکلات ما خطر استمرار غرب گرایی است، در چنین شرایطی روی کار آمدن یک دولت انقلابی یک ضرورت به شمار می رود.

به گزارش جماران به نقل از مشهد پیام، سردار حسین نجات ظهر پنج شنبه در همایش سراسری هیات رزمندگان اسلام که در مجتمع امامت مشهد برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مشکلات ما خطر استمرار غرب گرایی است، افزود: در چنین شرایطی روی کار آمدن یک دولت انقلابی یک ضرورت به شمار می رود.

وی ادامه داد: تمدن غرب، ایده، ایدئولوژیک و برنامه عملی دارد، مدرنیته نتیجه ایده غرب بوده و موضوعاتی همچون دموکراسی و ازدواج همجنسان برنامه عملی آن است.

نجات با بیان اینکه مدرنیته وقتی در جامعه پیاده شود تبدیل به مدرنیزم می‌شود، گفت: دولت‌‌هایی که داخل ایران می‌آیند می‌گویند باید مدرنیزه شویم، در صحبتی که با حجت الاسلام روحانی داشتیم تاکید کردیم که راه اندازی صوت تلگرام سبب می شود که ما هیچ موردی را نتوانیم، کنترل کنیم، اما رئیس جمهور در پاسخ گفتند، چرا از هرتکنولوژی که از غرب وارد می‌شود، مخالفت می‌کنید؟ تلگرام مظهر تمدن و مدرنیزم است و باید وارد کشور شود.

وی بیان کرد: وقتی تمدن غرب می‌خواست وارد کشورهای ژاپن و سنگاپور که ساختار ایدئولوژیک نداشتند، شود، به سرعت، این مناطق، مدرنیته و مدرنیزم را پذیرفتند. مبنای قانونگذاری تمدن غرب انسان است، اما اسلام مبنای قانون گذاری را خدا می‌داند. آنها معتقدند، دین نباید وارد جامعه شود، درحالی که همه پیامبران الهی آمده‌اند که بگویند دین برای اداره جامعه فرستاده شده است.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه اهل تسنن، حضور دین در جامعه و حکومت نماینده دین در جامعه را قبول ندارند، اضافه کرد: وقتی تمدن غرب وارد مصر، عربستان و ترکیه شد، مورد پذیرش قرار گرفت، اما در تشیع به دلیل وجود اندیشه ولایت، کتاب و سنت، این عناصر در راستای اجرای اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه، رمز استمرار شیعه است، گفت: پهلوی دوم، مبانی غرب‌گرایی را در دانشگاه تدریس کرد تا مبنای جوانان فارغ التحصیل کرده، تمدن غرب باشد، با پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی، زنجیره غرب‌گرایی در کشور شکسته شد و مردم در جنگ دریافتند که می‌شود با نه گفتن به غرب در جنگ پیروز شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.