طبق نظرسنجی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در مورد اینکه «حضور کدام گروه و یا دیدگاه را در شوراهای اسلامی شهر و روستا مفید می دانید؟» متخصصین و کارشناسان حوزه شهری با 57.36 درصد بیشترین رای مخاطبان را از آن خود کردند.

نتایج نظرسنجی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به این سئوال که حضور کدام گروه و یا دیدگاه را در شوراهای اسلامی شهر و روستا مفید می دانید؟ از بین 8 گزینه "متخصصین و کارشناسان حوزه شهری"، "هنرمندان و ورزشکاران مشهور"، "زنان و جوانان"، "چهره های با سابقه سیاسی"، "خویشاوندان و فامیل"، "لیست معرفی شده احزاب و شخصیت ها"، "مجموعه ای از افراد دارای تخصص های مختلف" و "سایر"، به شرح زیر است:
متخصصین و کارشناسان حوزه شهری 57.36
مجموعه ای از افراد دارای تخصص های مختلف 24.54
لیست معرفی شده احزاب و شخصیت ها 13.50
چهره های با سابقه سیاسی 1.23
زنان و جوانان 1.23
خویشاوندان و فامیل 0/92
سایر 0/92
و هنرمندان و ورزشکاران مشهور تنها 0.31 درصد رأی مخاطبان را به خود اختصاص دادند.

در نظراتی که برای پست اینستاگرامی جماران در این زمینه نوشته شد نیز متخصصین و کارشناسان حوزه شهری بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند و جالب آن که هنرمندان و ورزشکاران در کمترین توجهات قرار داشتند.

در مجموع متخصصین و کارشناسان حوزه شهری و دیگر حوزه ها بیشترین رأی را به خود اختصاص دادند که این امر پیام های مختلفی را برای سیاسیون و طرفداران آنها دارد. نکته اول این است که به نظر می رسد پس از حوادث ناگوار و مشکلات عدیده که در شهرها و روستاهای مختلف کشور از جمله تهران به وقوع پیوست، مردم به این نتیجه رسیده اند که متخصصین و کارشناسان می توانند شهر را به بهترین شکل ممکن اداره کنند.

شاید مردم به این نتیجه رسیده اند که صرف مشهور بودن نمایندگان شوراها دردی از شهرها و روستاهای کشور دوا نمی کند و به همین دلیل در این نظرسنجی هنرمندان و ورزشکاران مشهور و پس از آن خویشاوندان و فامیل با کمترین اقبال مخاطبان مواجه شده اند.

نکته دیگری که از این اقبال حدوداً 82 درصدی به «متخصصین حوزه شهری و سایر حوزه ها» و حدوداً 14 درصدی به «لیست معرفی شده احزاب و شخصیت ها» به دست می آید این است که باید در بستن این لیست ها توجه شود که اگر تنها افراد حاضر چهره های با سابقه سیاسی باشند و این لیست ها خالی از متخصصین باشد، قطعاً با اقبال عمومی مردم مواجه نخواهد شد.

این در حالی است که اگر لیست های مذکور به جای هنرمندان و ورزشکاران و چهره های سیاسی از متخصصین و کارشناسان پر شود با اقبال عمومی مواجه خواهد شد، در غیر این صورت مردم به این لیست ها نیز توجهی نخواهند داشت؛ چرا که اتفاقات مختلف حوزه شهر و روستا مردم را بر آن داشته است که عزم خود را جزم کرده تا این بار مبنای رأی دادن خود در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها را عوض کنند و به جای رأی دادن به نام ها، متخصصین را وارد شوراها کنند.

همچنین با توجه به اینکه هنرمندان و ورزشکاران مشهور  زیر نیم درصد و خویشاوندان و فامیل زیر یک درصد نظرات را به خود جلب کرده اند، حضور این افراد و آقازاده ها در لیست های انتخابات شوراهای شهر  و روستا، آن لیست را با شکست قطعی مواجه خواهد کرد.

نظرسنجی بعدی سایت جماران با این سؤال که «با توجه به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا کدام گزینه را انتخاب می کنید؟» دارای پنج گزینه به شرح زیر است: 1- «فقط در انتخابات ریاست جمهوری رای می دهم »، 2- «فقط در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رای می دهم»، 3- «در هر دو انتخابات شرکت کرده و رای می دهم»، 4- «هنوز تصمیم نگرفته ام» و 5- «هیچکدام».

Untitled-4

مخاطبان محترم می توانند در این نظرسنجی که هم اکنون بر روی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران قابل دسترس است، شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.