پایگاه خبری جماران در ایام نوروز بخش های جذاب و خواندنی این خاطرات را منتشر خواهد کرد.

مرکز آموزش و پژوهش های بین الملل به تازگی در ششمین جلد از مجموعه تاریخ شفاهی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خاطرات سیاسی و دیپلماتیک دکتر سید محمد صدر از دولت اصلاحات را در شمارگان محدودی منتشر کرده است که شامل خاطرات جذاب و خواندنی از روابط خارجی سال 1376 است.

به گزارش جماران، این کتاب گفتگو با دکتر سید محمد صدر، معاون اسبق امور کشورهای عربی آفریقایی وزارت امور خارجه است که توسط گروه تاریخ شفاهی معاونت بین المللی وزارت امور خارجه انجام و از سوی اداره نشر این وزارت خانه منتشرشده است.

خاطرات مندرج در کتاب، حاوی مهم ترین وقایع دیپلماسی ایران در سال 1376 است. این سال همزمان با آغاز دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و دوران معاونت امور کشورهای عربی-آفریقایی سیدمحمد صدراست. در این کتاب به  موضوعات مختلفی پرداخته شده است که محدود به اتفاقات و وقایع خارج از کشور ایران نیست.

 کتاب مزبور از چهار بخش تشکیل شده است که بخش اول آن به  انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد  در سال  ۱۳۷۶ و چگونگی تشکیل تیم وزارت خارجه  می پردازد.

 بخش دوم  به برگزاری اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی اختصاص دارد که خاطراتی از ملاقات های سران شرکت کننده در این اجلاس با یکدیگر و مذاکرات هیئت عراقی با ایران در مورد مشکلات باقی مانده جنگ بیان می شود.

سفر به سوریه، موضوع بخش سوم است که در آن مسائل و خاطرات این سفر بازگو می شود.

 عنوان بخش چهارم سفر به کشورهای منطقه است که به صورت مجزا به سفر به عربستان و ملاقات با مقامات عربستانی، سفر به کویت و ملاقات ها و سفر به اردن پرداخته است.

در بخش پایانی کتاب نیز متن نامه های  رئس جمهور وقت ایران به پادشاهان عربستان و اردن و امیر کویت به همراه عکس هایی از ملاقات سید محمد صدر با سران کشورهای عربی و آفریقایی منتشر شده است.

پایگاه خبری جماران در ایام نوروز بخش های جذاب و خواندنی این خاطرات را منتشر خواهد کرد.

گزارش از: فرهاد فتحی

خاطرات سیاسی و دیپلماتیک از دولت اصلاحات/ سید محمد صدر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.