پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

تجدید میثاق هیأت رئیسه و اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی (س)؛

آیت الله جنتی: امام از کسی غیر خدا نمی ترسید

آیت الله جنتی: امام از کسی غیر خدا نمی ترسید/ از کسانی که اینجا را آباد کردند تا زائران امام جای مناسبی داشته باشند، تشکر و به سهم خودم از حاج حسن آقا و کسانی که ایشان را در این راه کمک کردند قدرانی می کنم

رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی، با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود، گفت: مبارزه با مستکبرین یکی از این اصول بود. امام حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالم بود. این راه نورانی است؛ ما تا هستیم و نسل های ما باید این راه را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار جماران، در این مراسم آیت الله احمد جنتی طی سخنانی اظهار کرد: امام خمینی (س) اسلام را زنده کرد و نشان داد اسلام یک قدرت، عزت، شهامت و شجاعت است و می تواند با کفر مبارزه و کفار را منکوب کند و خودشان همین کار را کردند.

وی افزود: جنگ هشت ساله معجزه تاریخ بود که اگر درایت ها، حمایت ها و سیاست های الهی امام نبود همان اول شکست خورده بودیم و همان طور که دشمن تصور می کرد یک، دو یا سه روزه ایران را فتح و انقلاب را منکوب می کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه سبب شد عزت اسلام حفظ شود سیاست های امام بود و باید با تمام وجود اعتراف کنیم نه می توانیم امام را آنچنان که بود بشناسیم و نه می توانیم حقش را ادا کنیم. آنچه می توانیم این است که راه ایشان را ادامه دهیم. باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود؛ مبارزه با مستکبرین یکی از این اصول بود. امام از کسی غیر خدا نمی ترسید؛ امام حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالم بود. این راه نورانی است؛ ما تا هستیم و نسل های ما باید این راه را ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: حقی که امام بر گردن ما دارند این است که این راه را برویم و نسل های آینده را در این راه هدایت کنیم. ما که سعادت درک حضور امام را داشتیم و امام را دیدیم باید مطالب را به نسل های دیگر منتقل کنیم و این امانتی است که باید به دیگران بسپاریم.

آیت الله جنتی در پایان از حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به خاطر ساخت با شکوه و عظمت حرم امام خمینی قدردانی کرد و گفت: من از کسانی که اینجا را آباد کردند تا زائران امام جای مناسبی داشته باشند، تشکر می کنم و به سهم خودم از حاج حسن آقا و کسانی که ایشان را در این راه کمک کردند قدرانی می کنم؛ خداوند ان شاء الله طول عمر و توفیقاتشان را مضاعف فرماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.