پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سخنی با دست اندرکاران کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین؛

یادداشت سردبیر/ این قصور یا تقصیر پذیرفته نیست!

در حالی که در جریان اغلب سمینارها و همایش های مشابه که در آنها میهمانان خارجی حضور می یابند، حضور در حرم مطهر امام یکی از برنامه های ثابت و مشخص محسوب می شود، چگونه است که در این کنفرانس مهم که هر چند سال یکبار برگزار می شود خبری از ادای احترام به امام نیست؟

پایگاه اطلاع رسانی جماران: ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در هفته ای که گذشت در تهران برگزار شد. ضمن قدردانی از برگزاری این کنفرانس مهم که با حضور مقامات و مهمانان خارجی و حضور و سخنرانی ارزشمند مقامات داخلی در عالی ترین سطح به انجام رسید و تاکید بر ضرورت برگزاری آن در بالاترین و کاملترین شکل ممکن، اما نمی توان از غفلت صورت گرفته در این کنفرانس دو روزه که اتفاقا به برگزاری تمام و کمال آن خدشه وارد می کند، به سادگی گذشت.

آیا می توان پذیرفت که فریاد رسای خمینی کبیر - این احیاگر آرمان فلسطین - در بیش از چهار دهه پیش که در دنیا طنین انداز شد، هنوز به گوش دست اندرکاران برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه نرسیده باشد؟!

امام عظیم الشان حدود نیم قرن پیش در ماه رمضان سال 1393 قمری مقارن با مهرماه 1352 در دوران تبعید از نجف طی پیامهای جداگانه ای خطاب به سران دولتهای اسلامی ، مسلمانان جهان و ملت مسلمان ایران (1) همه را به مبارزه با صهیونیزم جهانی فرا می خواند و اساسا ندای حضرت امام خمینی(س) بود که توجه ملت ها و برخی دولت ها را به این نقطه کانونی جلب کرد، الهام بخش مبارزین شد و بانی شکل گیری دهها گروه مبارزاتی علیه اسرائیل گردید.

آرمان حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف آن چنان در اندیشه رهبر کبیر انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارد که ایشان در پاسخ به خبرنگار لبنانی که در مصاحبه ای در نوفل لوشاتو نظر امام را درباره رژیم اشغالگر قدس و ضرورت مبارزه با آن جویا می شود، یکی از علل مبارزه با رژیم طاغوت را حمایت آن از اسرائیل دانسته و می گوید: «یکی از جهاتی که ما را در مقابل شاه قرار داده است، کمک او به اسرائیل است.» صحیفه امام - جلد 5 - صفحه 187

بنابراین، توجه به اندیشه امام هم از حیث بنیانگذاری موضوع فلسطین و حمایت ایشان از مبارزات ضد صهیونیستی و هم به عنوان معمار کبیر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران امری بدیهی و ضروری به نظر می رسد.
اما آنچه در این دوره از کنفرانس موجب تعجب و غیر قابل انتظار بود، عدم اهتمام لازم نسبت به شخصیت بلند امام بود.
اگر از این قصور که اندیشه های امام به طور کافی در کنفرانسی با عنوان حمایت از انتفاضه فلسطین، مورد بحث قرار نگرفت بگذریم؛ در مورد این تقصیر که حتی مراسم نمادین ادای احترام در حرم حضرت امام انجام نشد چه می توان گفت؟
در حالی که در جریان اغلب سمینارها و همایش های مشابه که در آنها میهمانان خارجی حضور می یابند، حضور در حرم مطهر امام یکی از برنامه های ثابت و مشخص محسوب می شود، چگونه است که در این کنفرانس مهم که هر چند سال یکبار  برگزار می شود خبری از ادای احترام به امام نیست؟


این سخن درستی است که امام با آثار نظری و عملی خویش در جهان اسلام کماکان حیات طیبه خویش را ادامه می دهند، اما بر اساس وظیفه و تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری یادآوری؛ نام امام خمینی (س) و تکرار آرمان ها و اندیشه ایشان همچون مشعلی فروزان باید در همه دوره ها و عرصه ها، خصوصا عرصه های رسمی با بازتاب رسانه ای بین المللی نباید از یاد مسئولان و دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی برود که این غفلت به هیچ وجه پذیرفتنی نیست!

 

------------------------------------------

(1) صحیفه امام - جلد سه صفحات 1 الی 7

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.