گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مسعود نیلی در گفت و گو با جماران؛

تغییرات اقتصادی مد نظر هاشمی برای خیلی ها قابل هضم نبود

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف با بیان این که بخش قابل توجه اهداف اقتصادی آیت الله هاشمی با توجه به زمانی که در اختیار داشتند، محقق شد، اظهار کرد: منتها آقای هاشمی از لحاظ اقتصادی در نظر داشت تغییرات بزرگی را در اقتصاد کشورایجاد کنند. اما در آن دوره هنوز خیلی از ذهنیت ها برای آن تغییرات آماده نشده بودند و نمی توانستند آن را هضم کنند. در نتیجه به صورت طبیعی با موانع و دشورای هایی هم مواجه بودند و بخشی از آن تغییرات بزرگ هم محقق نشد.

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری با بیان این که اثر گذاری آیت الله هاشمی در دوران سخت بعد از جنگ بر اقتصاد کشور  یک اثرگذاری منحصر به فرد بود، گفت: ایشان در آن دوران سخت توانستند تحولی در شاخص های اقتصادی کشور ایجاد کنند  و کشور را  در یک مسیر سازنده مثبتی قرار دهند.

مسعود نیلی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص تاثیر گذاری آیت الله هاشمی در اقتصاد جمهوری اسلامی، گفت: آقای هاشمی شخصیت کم نظیری از جهت اثر گذاری در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی بودند و در مراحلی که کشور در دشواری ها و سختی های زیادی به سر می برد به خصوص مرحله شروع بازسازی بعد از جنگ، اثر گذاری ایشان یک اثرگذاری منحصر به فرد بود. ایشان در آن دوران سخت توانستند تحولی در شاخص های اقتصادی کشور ایجاد کنند و کشور را  در یک مسیر سازنده مثبتی قرار دهند.

وی ادامه داد: ایشان با ذهن پویا و نگاه آینده نگرانه ای که داشتند همیشه افق های پیش رو را بهتر از دیگران می دیدند و در نتیجه از قدرت خوبی برای هدایت دولت و ایجاد هماهنگی نیروهای دولت برخوردار بودند و همین باعث شد که از آن دوره خیلی سخت، به خوبی عبور کنند.

استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف با بیان این که بخش قابل توجه اهداف اقتصادی آیت الله هاشمی با توجه به زمانی که در اختیار داشتند، محقق شد، اظهار کرد:  منتها آقای هاشمی  در نظر داشت تغییرات بزرگی را در اقتصاد کشورایجاد کنند، اما در آن دوره هنوز خیلی از ذهنیت ها برای آن تغییرات آماده نشده بودند و نمی توانستند آن را هضم کنند. در نتیجه به صورت طبیعی با موانع و دشورای هایی هم مواجه بودند و بخشی از آن تغییرات بزرگ هم محقق نشد.

وی در پایان در خصوص ادامه مسیر اقتصادی هاشمی در دولت فعلی گفت: شرایط  و مسائل فعلی با شرایط و مسائل  آن زمان متفاوت است ولی آقای روحانی هم توانست به مانند آقای هاشمی کشوری را که با رشد منفی مواجه بود را وارد فاز رشد مثبت کند و سطح رفاه مردم را افزایش دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.