مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی امشب (دوشنبه 25 بهمن 95) بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور اعضای بیت آیت الله هاشمی و جمعی از چهره های سیاسی و فرهنگی از جمله حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حسین هاشمی استاندار تهران، علی جنتی، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب ایران، حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا و آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی در مسجد امیرالمؤمنین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین اکبر حمیدزاده در این مراسم با تأکید بر اینکه موقعیت آیت الله هاشمی بخش عظیمی از محتوا و فرهنگ انقلاب به حساب می آید، گفت: اولین نکته در مورد ایشان عالم به زمان بودن آیت الله هاشمی بود؛ آن هم نه بر اساس تجربیاتی که کسب کرده است بلکه از آغاز ورود به حوزه علمیه و سال هایی که در درس آیت الله بروجردی شرکت می کند کسانی که با ایشان نشو و نما داشتند هاشمی را عالم به روز یافتند.

سخنران مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی تصریح کرد: آن زمان که آیت الله هاشمی به عنوان یک طلبه است عقلانیت و فهم درست از زمان در چهره او مشاهده می شود؛ آن زمان که همراهی با امام را با دل و و جان می پذیرد هاشمی آینه تمام نمای امام بود. استعداد، توان، هوش سرشار، شرح صدر و دریادلی که در ایشان مشاهده می شود برگرفته از امام است.

وی اظهار داشت: آیت الله هاشمی در دوران انقلاب بلندترین رتبه مجاهدت را به خودش اختصاص می دهد. هاشمی در سه دوره به عنوان مقتدرترین رئیس قوه مقننه خود را نشان می دهد و در شرایطی که مشکلات ناشی از جنگ دیده می شود این هاشمی است که اندیشه سازندگی را در کشور باب می کند. این هاشمی بود که با اصرار و پشتکار تمام علی رغم همه مخالفت ها پروژه مترو تهران را پیگیری می کند به ثمر می رساند.

حمیدزاده دومین نکته در مورد آیت الله هاشمی را شرح صدر ایشان دانست و گفت: دریادلی مهمترین ابزار موفقیت برای یک مدیر است و این یک اصل قرآنی است و چون در گام به گام زندگی مشعل قرآن روشنگر زندگی هاشمی بود در راستای غلبه بر نفس نیز از نمونه های مثال زدنی است.

وی ادامه داد: اگر اجتماع بیش از سه میلیون نفر را در تشییع آیت الله هاشمی می بینید حاصل ارتباط با خدا و تسلط بر نفسی بود که مورد عنایت خدا قرار گرفت. من اعتقاد دارم هاشمی پل استواری بین خود و خدا زد و اینکه توانست در برابر ناملایمات اسطوره صبر شود نشان از توجه خداوند به این شخصیت بزرگ دارد. او معتقد بود راه جذب جوانان به دین جز شرح صدر چیز دیگری نیست.

این خطیب برجسته بیان کرد: بهانه جویان و انسان های بیماری که سراغ نماز میت می روند و تفسیرهای ناجوانمردانه ای را یکی پس از دیگری به جامعه تزریق می کنند ای کاش نگاهی به پیام رهبری می کردند. آنهایی که به رهبری اعتقاد دارند، اگر ایمان دارند، باید به سراغ این تعابیر الهام بخش روند. مگر می شود رهبری چنین پیامی بدهد و افرادی که مدعی طرفداری از ایشان هستند نکات آن را نفهمند؟

وی تأکید کرد: امروز بزرگترین درد جامعه بی ادبی است. نباید اجازه داده شود به نام ولایت و تبعیت از رهبری حرمت ها شکسته شود. اجازه ندهید به نام دین، قرآن و هر نام دیگری ارزش های اخلاقی اسلام فرو ریزد. امروز ملت ما بیش از هر چیز دیگری زنده به اخلاق است. قدرت در انسجام ملی است و حرکت یکپارچه با تمسک به توحید کلمه نسخه شفابخشی است که می تواند همه دردهای جامعه را درمان کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.