انجمن اندیشه و قلم، نشست «چرا انقلاب شد؟» را با حضور مصطفی تاجزاده و محمد توسلی از فعالان سیاسی، علی شکوهی فعال و تحلیلگر سیاسی و مطبوعاتی و با اجرای مهرداد خدیر روزنامه‌نگار برگزار می‌کند.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی انجمن اندیشه و قلم، این نشست همزمان با سی و هشت سالگی انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه، از ساعت 16 در محل مسجد الرحمان تهران واقع در خیابان سپهبد قرنی، نرسیده به پل کریمخان زند، کوچه دهقانی‌نیا (خسرو سابق) برگزار می‌‎‌شود.

حضور عموم علاقه‌مندان در این نشست آزاد است.

در متن پیش درآمدی که از سوی انجمن اندیشه و قلم به رسانه‌ها ارسال شده، آمده است: 

«انقلاب اسلامی، شاید به عنوان یکی از مهمترین حوادث تاریخ ایران، بعد از گذشت چهار دهه، همچنان محل ارائه دیدگاه‌ها و تحلیل‌های متفاوت و متضاد است. 

برخی حامیان رژیم پهلوی، انقلاب را اشتباهی از سوی مردم و با تحریک بیگانگان تلقی کرده و می‌کنند. گروهی دیگر از تحلیلگران در عین خطا دانستن عملکرد رژیم پهلوی، انقلاب را نیز اشتباه دانسته‌اند. در مقابل مجموعه نیروهای انقلابی اعم از طیف ملی، مذهبی، چپ، سنتی و روشنفکران انقلابی، انقلاب را حرکتی درست و اجتناب‌ناپذیر برای جامعه ایران می‌خواندند

ـ به راستی «چرا انقلاب شد؟»

ـ تحلیل‌های مختلف با محوریت مسائل اقتصادی، انسداد سیاسی، مذهبی و.... هرکدام تا چه حد به واقعیت انقلاب مردم ایران در سال 57 نزدیک هستند؟

ـ آیا مردم ایران در مقابل رژیم شاه، راهی جز انقلاب داشتند؟»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.