وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیرقانونی دولت ایالات متحده آمریکا در افزودن افراد و مؤسسات جدید ایرانی و غیر ایرانی به فهرست تحریم های نامشروع فرامرزی آن کشور به بهانه آزمایش موشکی اخیر را ناسازگار با تعهدات ایالات متحده و نیز مغایر روح و متن قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت دانست.

 

به گزارش جماران، وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که توسعه توانمندی های موشکی کشور، که صرفا برای اهداف دفاعی و حمل تسلیحات متعارف طراحی شده و هیچگاه جز در دفاع مشروع بکار گرفته نخواهد شد، حق مردم ایران بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد بوده و هرگونه مداخله دیگران در این زمینه نقض قواعد آمره حقوق بین الملل و خارج از صلاحیت هر کشور و نهادی می باشد.
این بیانیه افزود: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه حضور و حمایت هوشمندانه ملت بزرگ ایران، با هرگونه اقدامی که منافع مردم ایران را هدف قرار داده باشد به صورت متناسب و متقابل برخورد خواهد کرد. همان گونه که در پاسخ به اقدام اسلام ستیزانه دولت آمریکا و جلوگیری موقت از ورود ایرانیان، صدور ویزا برای اتباع آمریکایی در قالب سازوکار ویژه ای معلق گردید، جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام جدید ایالات متحده و به عنوان عمل متقابل، نسبت به اعمال محدودیت های قانونی برای تعدادی از افراد و شرکت های آمریکایی که در ایجاد و کمک به گروه های افراطی تروریستی در منطقه نقش داشته و یا به کشتار و سرکوب مردم بی دفاع در منطقه کمک می کنند، اقدام خواهد کرد. اسامی این افراد و شرکت ها متعاقبا اعلام خواهد شد.
در پایان ضمن یادآوری مجدد این اصل که امنیت جمهوری اسلامی ایران غیرقابل مصالحه و غیرقابل مذاکره است، تأکید می نماید که اقدامات ناپخته و نسنجیده دولت ایالات متحده، جمهوری اسلامی ایران را از پیگیری و ادامه سیاست اصولی خود در حفظ صلح و ثبات منطقه و مقابله با تروریسم و افراط گرایی باز نخواهد داشت و جمهوری اسلامی با تدبیر و درایت، اجازه نخواهد داد توطئه های خطرناک و اوهام آتش افروزان و جنگ طلبان رژیم صهیونیستی و حامیان ایشان به اهداف و نتایج شوم خود نایل آید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی وزارت امور خارجه

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.