گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

نعمت زاده: خلأ آیت الله هاشمی(ره) به سادگی پر نمی شود

همان طور که جای شهید بهشتی و شهید مطهری به سادگی پر نشد، طبعا خلأ شخصیت های بزرگی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی با قدمت و سابقه حضور در پیروزی و تداوم انقلاب چیزی نیست که به سادگی پر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه نمود شخصیت ها به اعتقادات و اعمالشان است، گفت: تیزبینی و دقت نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه امور چشمگیر بود.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با امام خمینی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد راه پر شدن خلأ آیت الله هاشمی رفسنجانی در فضای سیاسی کشور اظهار داشت: همان طور که جای شهید بهشتی و شهید مطهری به سادگی پر نشد، طبعا خلأ شخصیت های بزرگی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی با قدمت و سابقه حضور در پیروزی و تداوم انقلاب چیزی نیست که به سادگی پر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: البته این راهی است که همه باید طی کنیم و امیدواریم سایر افراد شایسته بتوانند به تدریج تا اندازه ای جای ایشان را پر کنند. ایشان جایگاه ویژه ای در پیروزی انقلاب و یار امام و رهبری داشت و به نظر من پر شدن جای خالی ایشان سال ها طول می کشد.

وی افزود: به هر صورت از دست دادن آیت الله هاشمی ضایعه بزرگی بود ولی باید صبر داشته باشیم و تلاش کنیم فرمایشات و نصایح ایشان که عمدتا در جهت وحدت، یک حکومت معتدل و بنا به تأکید قرآن مجید با پرهیز از افراط و تفریط بود را دنبال کنیم. به نظر من اگر اینها را دنبال کنیم مهم راه است و نمود شخصیت ها به اعتقادات و اعمالشان است که ان شاء الله ما سعی کنیم همان راه را طی کنیم.

نعمت زاده با بیان اینکه خاطرات زیادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی دارد، تصریح کرد: تیزبینی و دقت نظر ایشان در همه امور چشمگیر بود و هیچ وقت گوش به حرف یک گوینده نمی داد و سعی می کرد با یکی دو نفر دیگر هم مطلب را کنترل و یا خودش در مورد آن مطالعه کند. در نهایت آنچه عمل می کرد اعتقاداتی بود که به آنها رسیده بود که اغلب هم تا جایی که ما دیدیم صحیح و درست بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.