سخنران مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در امامزاده صالح (ع) با تأکید بر اینکه امروز نیاز بزرگ کشور اتحاد، انسجام، همدلی، اخلاق، ادب و کنار گذاشتن حرمت شکنی است، گفت: حرکت هایی که در برگزاری مجالس خودش را نشان می دهد مزد صبر هاشمی رفسنجانی در برابر هتاکی های خناثان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین اکبر حمیدزاده در مراسمی که شب گذشته (شنبه 25 دی ماه) در امامزاده صالح برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی یک شخصیت جامع الاطراف است و معمولا آنجایی که یک شخصیت جامع الاطراف است در کنار جهات و ابعاد گسترده شخصیتی حرف و حدیث های فراوانی از مخالف و موافق گفته می شود آنچنان که وقتی سخن از پیامبر اسلام (ص) به میان می آید بیش از چهارده قرن است چه در گفتار و چه در نوشتار نقدها و بررسی های گسترده ای نسبت به شخصیت جهان شمول خاتم پیامبران (ص) صورت گرفته است. اینکه شخصیت علی بن ابیطالب (ع) در بوته نقد جهانیان است بیانگر جامعیت شخصیتی است که ابعاد ناشناخته وجودش  از ابعاد شناخته شده اش به مراتب گسترده تر است.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی شاگردی از مکتب پیامبر(ص) و امام علی(ع) است، افزود: بدیهی است که وقتی انسان می خواهد در بازکاوی جهات شخصیتی او وارد شود به اندازه ای وسعت دارد که در ظرف و مجال یک یا چند مجلس نمی گنجد؛ شخصیتی که پیش از انقلاب یک انقلابی نستوه است. شما یک نفر در تاریخ انقلاب و پیشگام در نهضت پیدا کنید که از هاشمی رفسنجانی الهام نگرفته باشد یا یک نفر سیاستمدار و وارد در جریان نهضت امام باشد که شخصیت اثرگذار او را نشناسد. باید شناسنامه انقلابی اکبر هاشمی رفسنجانی را از سلول های اوین سؤال کرد.هویت انقلابی این شخصیت جاودانه انقلاب را باید از شکنجه گران و جلادانی جویا شد که تمام توان خود را به کار گرفتند تا بتوانند عظمت این شخصیت عالی مقدار را بشکنند و روحیه انقلابی او را متزلزل کنند. این تاریخ انقلاب است که در پیش روی شما است.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای شناخت انقلاب به تاریخ انقلاب مراجعه کنید، اظهار داشت: البته تحریف فراوانی در گفتارها، نوشتارها و شخصیت پردازی های شخصیت های انقلاب صورت گرفته است که یک نقد مبسوط می طلبد ولی شخصیت زلالی که در تمام مراحل انقلاب به زیبایی درخشیده و توانسته است در چند و چون حرکت انقلابی امام اثر بگذارد به یقین آیت الله هاشمی رفسنجانی است. نکته ای که رهبری معظم انقلاب نیز در پیام تسلیت خود به آن پرداخته اند و همه علما، بزرگان و شخصیت هایی که سیر تکاملی انقلاب را درک کرده اند می دانند که در جمع روحانیت حاضر در صحنه هاشمی رفسنجانی شخصیتی است که ملت و کشور بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی از دست داده است.

وی با اشاره به پیام های تسلیت بیش از 54 نفر از سران کشورهای مختلف جهان برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: احترام به این شخصیت احترام به ایران، نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و انسان های بزرگی است که بی نام و نشان همدل و همسنگر هاشمی رفسنجانی بودند ولی هرگز از انقلاب ادعای طلبکاری نکردند.

حمیدزاده با بیان اینکه رهبری انقلاب در پیام خود «رفیق دیرین» می فرمایند، ادامه داد: این کلمه یعنی شناخت رهبری از فضاسازی هایی که خناثان داشتند و هشدار که هاشمی رفیق دیرین رهبر معظم انقلاب، همسنگر دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک در جمهوری اسلامی است. اگر کسی ادعا می کند که نسبت به ولی فقیه ارادت دارد با همین تعهد باید ادب، اخلاق و پاسداشت حرمت یاران نزدیک رهبری را پاس بدارد. این جملات و کلمات از شخصیت عظیم القدری که امروز سکاندار انقلاب و وارث امام در هدایت امت و انقلاب است چیزی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت.

وی ادامه داد: تعابیر زیبای هوش وافر، صمیمیت کم نظیر، تکیه گاه محکم اینجانب یعنی چه؟ اینکه سردار سلیمانی می گوید بزرگترین غم نصیب رهبری است که یار همدلی را از دست داده بیان یک واقعیت است که در فرمایشات رهبری معظم نیز به طور مکرر مورد عنایت قرار گرفته است. من خدمت آیت الله هاشمی رسیدم و فرمود «عاشق تر از من نسبت به رهبری کسی نیست» ایشان رهبر و دستورشان مطاع و فرمانشان لازم الاجرا است.

حمیدزاده گفت: علما باید این معنا را برای مردم تبیین کنند که «وسوسه های خناثان در سال های اخیر با شدت و جدیت در پی بهره برداری از اختلاف نظرها بودند اما نتوانست در محبت شخصی عمیق او خلل ایجاد کند» یعنی دکانداری حرمت شکنی و هنجارشکنی کافی است. تمام جریانات سیاسی امروز بر محور استوانه توانمند انقلاب یعنی رهبری معظم اجماع کنند و افراد در سطوح مختلف توجه داشته باشند که وقتی کسی هشت سال جنگ را رهبری کرده و با قبول مسئولیت ها مورد تأیید امام بوده این جفا است که فقط کلمه مبارز یا رزمنده را به کار ببریم.

وی تأکید کرد: بی ادبی از چپ و راست بد است. اگر کسی به نام اصلاحات زبان به بی ادبی بگشاید بد است. اگر به نام تبعیت از رهبری کسی زبان به جسارت نسبت به دیگران باز کند بد است. اسلام دین ادب و اخلاق و امروز ایران زیر ذره بین جهانیان است تا امت یکپارچه که توانسته معادلات سیاسی جهان و منطقه را بر هم بریزد را در شرایطی ببینید که سربلند و سرفراز فرداهای خودش را پی می گیرد. بنابر این اجتماع عظیم روز تشییع پیکر ایشان از هر قشر و گروه به معنای اتحاد و همدلی است. امروز نیاز بزرگ کشور اتحاد، انسجام، همدلی، اخلاق، ادب و کنار گذاشتن حرمت شکنی است.

سخنران مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: دل های نفاق زده را از نفاق پاک و همدلی را به عنوان نیاز ضروری انقلاب درک کنید و توجه داشته باشید که هاشمی در زندگی خود صاحب منطق اعتدال و همدلی و مرگ او نیز رشته استواری برای وحدت بود. اگر این امت پشت سر مقام معظم رهبری است پیام خود را به درستی منتقل کنند تا حق این عزیز و رهبر معظم انقلاب ادا شود.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: این پیام حدیث غربت رهبری در از دست دادن یک رفیق 59 ساله است؛ آنچنان که می فرماید «با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی شناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم» این حرکت هایی که در برگزاری مجالس خودش را نشان می دهد مزد صبر هاشمی رفسنجانی در برابر هتاکی های خناثان است. جمعیتی که در تهران دیدید مزد شرح صدر، ایستادگی و پایمردی به ارزش های نظام را به من و شما نشان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.