گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی هاشمی را شخصیتی معتدل و عمیقا دیندار توصیف کرد؛

کاظم جلالی در گفت و گو با جماران: هاشمی همواره برای خدمت به مردم و کشور تلاش می کرد

یک نماینده مجلس تصریح کرد: آقای هاشمی آنقدر شخصیت بزرگی بود که در قالب جناح های سیاسی نمی گنجید و به همین دلیل هم هست که می بینیم تندروهای راست و چپ، هیچ وقت نمی توانستند او را تحمل کنند.

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هر دورانی شرایط خاص خودش را دارد و آقای هاشمی دورانی مدیریت مجلس و بعد ریاست جمهوری را بر عهده داشتند که کشور شرایط خاصی داشت. در ابتدای انقلاب هاشمی مجلسی را اداره می کرد که  ساختارهای اساسی قانونی کشور را تدوین می کرد و بعد هم نظام از سویی با درگیری های داخلی و از سوی دیگر جنگ تحمیلی مواجه بود و آقای هاشمی نقش متعادل و اثر بخشی داشت و امیدوارم این نگاه ایشان همچنان بتواند در داخل جامعه و در مدیریت کشور استمرار پیدا کند .

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: به نظر من ایشان، یک شخصیت معتدل، عمیقا دین دار و در عین حال روشن اندیش بودند و تمام عمر خودش را وقف حاکمیت ارزش های انسانی و اسلامی کردند و  همواره در جهت خدمت گذاری به مردم و تلاش برای استقلال کشور و همچنین تلاش برای حاکمیت ارزش های دینی، اسلامی و آزادی تلاش های بسیار زیادی را انجام دادند .

وی در خصوص دغدغه های آیت الله هاشمی رفسنجانی، تاکید کرد: مهمترین این دغدغه ها، تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر پیشرفت ایران بود و این که ما باید در قالب حکومت دینی به سمت پیشرفت و به سمت رفاه و بهتر زندگی کردن برای حاکمیت های ارزش های دینی حرکت کنیم.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شخصیت آقای هاشمی به گونه ای است که با همه مردم ایران و جریانات سیاسی عجین است. به هر حال در کوران حوادث انقلاب و در همه زوایای تاریخ انقلاب ما، نقش آقای هاشمی پررنگ و جاویدانی است و من فکر می کنم همه مردم یک نوع محبت از آقای هاشمی را در دل دارند حتی کسانی که به نوعی منتقدش بودند نمی توانند نقش آقای هاشمی را در کوران حوادث انقلاب چه در مبارزات پیش از انقلاب و چه در تاسیس نظام جمهوری اسلامی و چه در تثبیت جمهوری اسلامی، فراموش کنند. به همین لحاظ هست که امروز می بینیم همه از شخصیت آقای هاشمی تجلیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.