گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

آیت الله موسوی تبریزی مطرح کرد؛ خطر افزایش افراط پس از رحلت آیت الله هاشمی(ره)

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: آقای هاشمی رفتند و در میان ما نیست اما خیلی از تربیت شدگان نظام و دوستان آیت الله هاشمی و دیگران وجود دارند از آن طرف هم طیف اصلاح طلب هم طیف اصولگرایان اکثریتشان به واقع بینی رسیدند و تا حدودی بعد از آن هم بیشتر میرسند.

آیت الله موسوی تبریزی اظهار کرد: من معتقد هستم، جامعه هنوز هم تا حدودی دوقطبی است که در این دو قطبی در دو طرف منافع شخصی را دخیل می کند و آنجا هم که منافع شخصی است به این زودی موضوع حل نمی شود؛ ولی در آن دو قطبی که بر اساس فکر و اندیشه باشد، اشتباهات فکری باعث می شود انسان در یک قطب قرار بگیرد. این اشتباهات می تواند متغیر باشد و زمان و دلایل می تواند آن را عوض کند.

آیت الله سیدحسین موسوی تبریزی در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره شخصیت آیت الله هاشمی گفت: اگر بخواهم شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را در یک جمله کوتاه بگویم؛ ایشان شخصیت عالم در عین حال غیر مغرور بود. شخصیت ایشان، سیاستمدار در عین حال عقل گرا بود. شخصیت نکته سنجی که می توانست در مواضع مختلف سیاست های خوب را به نفع مصلحت جامعه براساس واقع گرایی خود ببیند و انجام بدهد ولی همه اینها معنایش این نیست که معصوم است.

وی درباره مهمترین دغدغه آیت الله هاشمی، اظهار کرد: پیشرفت ایران و انقلاب و پیشرفت خط واقعی حضرت امام یکی از دغدغه های ایشان بود و واقعا پیشبرد جامعه به سوی تمدنی که با اسلام توام باشد به سوی پیشرفتی که در عین حال اسلامی باشد همیشه هدف ایشان بود. اسلامی بودن را با پیشرفت دنیوی و بهتر شدن دنیای مردم را با بهتر شدن آخرت مردم توام میدید و از این جهت هم همیشه تلاش می کرد .

وی در پاسخ به این پرسش که با نبود این شخصیت وضعیت سیاسیون را چطور ارزیابی می کنید گفت: همیشه در بین سیاسیون ممکن است اختلافاتی باشد اما الحمدالله با توجه به وقایعی که در این کشور در گذشته اتفاق افتاد و دوره های مختلفی را که  مردم و انقلابیون دیدند و حتی جوان های ما که با تحلیل های دوره های گذشته می توانند و توانستند از یک جهت بینی و تک جهت بینی گذشتند و چند جانبه، جامعه را نگاه می کنند و تحلیل های درستی غالبا دارند و می توانند داشته باشند. می توان به انتخابات سال 92 و رای دادن به آقای روحانی را اشاره کرد.

آیت الله موسوی تبریزی گفت: آقای هاشمی رفتند و در میان ما نیستند اما خیلی از تربیت شدگان نظام و دوستان آیت الله هاشمی و دیگران وجود دارند از آن طرف هم طیف اصلاح طلب هم طیف اصولگرایان اکثریتشان به واقع بینی رسیدند و تا حدودی بعد از آن هم بیشتر میرسند. من معتقد هستم نگرانی موجود نیست و آن تفریط و افراط ها را کنار بگذاریم ان شاالله آینده بهتری در جامعه خواهیم داشت .

وی با اشاره به اینکه بعد از رفتن آیت الله هاشمی افراد افراطی ممکن است افراط خود را بیشتر کنند تاکید کرد: به نظر من، ممکن است یک عده ای که تندرو غیر منطقی هستند فکر می کنند که یک خلائی پیش آمده و پشتیبانی از گروه های معتدل و اصلاح طلب از دنیا رفته که با این خلا بتوانند فعالیتشان را تندتر و بیشتر از آنچه که تا حالا بوده انجام بدهند و با امید اینکه به پیروزی برسند، ولی من معتقد هستم که این تاثیری نخواهد داشت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.