گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مصباحی مقدم: ویژگی بسیار مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی سعه صدر بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ویژگی مهم آیت الله هاشمی رفسنجانی را سعه صدر دانست و گفت: اگر ملت، نخبگان و جوانان ما به اصول و مبانی نسل اول انقلاب توجه کنند میراث آنها صیانت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در مورد از دست دادن نیروهای نسل اول انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهم این است که ما ببینیم نسل اول انقلاب بر چه اصول، مبانی و خط مشی هایی انقلاب را ایجاد و رهبری کردند و به ثمر رساندند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: روحیه از خود گذشتگی، جهاد، انقلابی بودن و التزام به اسلام و ارزش های اسلامی جان فشانی برای پیاده کردن اسلام و ارزش های اسلامی و محور قرار دادن امام و رهبری نظام و ولایت فقیه از جمله این اصول هستند.

وی تأکید کرد: اگر ملت، نخبگان و جوانان ما همین مسیر را دنبال کنند میراث شخصیت هایی مثل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم آیت الله مهدوی کنی و کسانی که سردمداران نسل اول انقلاب ما بودند همچنان صیانت می شود و محفوظ باقی خواهد ماند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه ویژگی بسیار مهم ایشان سعه صدر بود، تصریح کرد: ایشان از سعه صدر بسیار بالایی برخوردار بودند. البته علاوه بر این بها دادن به نیروهایی که می توانند خدمت کنند و میدان دادن به آنها و شاید بشود گفت سخت کوشی، خستگی ناپذیری و تلاش بدون وقفه و شب و روز نشناختن ویژگی های مهم شخصیتی مثل مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است که می تواند الگو باشد.

وی گفت: مطمئنا ما می توانیم راه نسل اول انقلاب را ادامه دهیم؛ به شرط اینکه یک التزام دقیق و صد در صدی نسبت به مبانی، خط مشی و مرام آنها داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.