عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر نقش آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و مسئولیت های ایشان پس از پیروزی انقلاب، گفت: کسی که اعتدال داشته باشد، به دیگران زیاد تعرض نکند و حرمت ها را حفظ کند همیشه عامل وحدت و انسجام خواهد بود. ایشان هم به عنوان دادستان کل و هم به عنوان رئیس شورای عالی کشور عامل وحدت قوای سه گانه بود.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تأکید کرد: آیت الله العظمی موسوی اردبیلی شخصیت بزرگوار علمی، اخلاقی، سیاسی و انقلابی بود. ایشان دارای ابعاد مختلف شخصیت بود و نباید نقش ایشان را فقط بعد از انقلاب دید و نقش آیت الله موسوی اردبیلی ریشه دار بود؛ چون از علم و حوزه شروع شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آیت الله موسوی اردبیلی از دوران آیت الله العظمی بروجردی در حوزه علمیه و یکی از فضلای برجسته حوزه علمیه قم و از کسانی بود که وقتی نهضت نویسندگی شروع شد نه تنها قلم برداشتن رسم نبود کسی جرأت نداشت این گونه کارها را انجام دهد و می گفتند فقط باید در حوزه تحصیل و تدریس شود. عده ای از علمای بزرگ که یکی از آنها آیت الله العظمی موسوی اردبیلی بود قلم برداشتند و نهضت نویسندگی در حوزه شروع گردید.

وی افزود: ایشان در همان نقش نهضت نویسندگی، فقیه و مفسر قرآن بود و جلسات تفسیر قرآن داشت. یعنی با بار فقاهت این نویسندگی را در حوزه علمیه قم نهادینه کردند و ما پشت سر آنها قلم برداشتیم و در واقع سرمشق گرفتیم و ما ادامه دادیم. آنها این سد را شکستند ما به دنبال آنها آمدیم. به همین دلیل آنها بر گردن ما و حوزه حق دارند. بعد از آن هم پرچم ها را در تهران برافراشت و کانون توحید و مسجد امیرالمؤمنین(ع) را تأسیس کرد.

آیت الله هاشم زاده هریسی گفت: نقش برجسته آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در مبارزات پیش از انقلاب اسلامی بعد از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد و مسئولیت سنگینی که ایشان بعد از انقلاب داشته و احکام سنگینی که امام خمینی برای ایشان صادر کرده واقعا فراموش نشدنی است. ایشان شخصیت بسیار معتدلی بود که از تندروی خوشش نمی آمد و فراجناحی بود و چون حرمت ها را حفظ می کرد و کمتر در مورد دیگران صحبت می کرد اینها عامل انسجام و وحدت ملی است.

وی تأکید کرد: کسی که اعتدال داشته باشد، به دیگران زیاد تعرض نکند و حرمت ها را حفظ کند همیشه عامل وحدت و انسجام خواهد بود. ایشان هم به عنوان دادستان کل و هم به عنوان رئیس شورای عالی کشور عامل وحدت قوای سه گانه بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.