عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه یکی از برکات تشکیل جمهوری اسلامی این است که میان مسلمین ایجاد وحدت کرد،گفت: امام خمینی(س) منادی وحدت بود و از مردم مسلمانان در اقشار مختلف عالم دعوت می‌کرد تا با وحدت به پیروزی برسند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از فارس، آیت الله مرتضی مقتدایی در مراسم گرامیداشت دهه مبارکه فجر که در مسجد زین‌العابدین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: پروردگار، حضرت محمد(ص) را رحمتی برای جن و انس تا قیامت قرار داده است.
وی با تاکید بر اینکه پیامبراکرم(ص) شخصیت عظیمی در میان انبیا دارد، تصریح کرد: خداوند فرموده است ناسخی برای دین وی _که همان اسلام است_ نخواهد آورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شخصیت عظیم امام جعفر صادق(ع) گفت: رئیس مذهب جعفری از فرصتی که بدست آورد توانست نشر علوم اسلامی را در زمان خود به وسیله حداقل 4 هزار شاگرد ترویج کند.
مقتدایی با تاکید بر اینکه برخی از شاگردان امام جعفر صادق(ع) 70 هزار حدیث حفظ بودند و آنها را به اطراف عالم منتشر کردند، تصریح کرد: بسیاری از علما فتواهای خود را از احادیث رئیس مذهب جعفری(ع) استخراج کرده‌اند.
*امام خمینی(س) منادی وحدت بود
وی با اشاره به اینکه یکی از برکات تشکیل جمهوری اسلامی این است که میان مسلمین ایجاد وحدت کرد، اضافه کرد: امام خمینی(س) منادی وحدت بود و از مردم مسلمانان در اقشار مختلف عالم دعوت می‌کرد تا با وحدت به پیروزی برسند.
*نظام همچون خورشید در سطح جهان می درخشد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه سختی‌های فراوانی تحمل شده است تا انقلاب اسلامی ایجاد شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز مثل خورشید در سطح جهان می‌درخشد.
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی الهی است، تصریح کرد: این انقلاب با انگیزه الهی و با همت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مردم عزیز آغاز شد.
مقتدایی با تاکید بر اینکه امام خمینی(س) با الگو گرفتن آیه‌ای از قرآن در خصوص اینکه قیام برای خدا داشته باشید، تاثیر گرفت و انقلاب را کلید زد، خاطرنشان کرد: همان گونه که پیامبراکرم(ص) به رسالت مبعوث شد و مردم را برای ایمان آوردن به دین خدا دعوت کرد، امام خمینی(س) نیز با الگو گرفتن از نبی خدا با انگیزه الهی قیام کرد.
وی با اشاره به سختی‌های دورانی که امام خمینی(س) در تبعید بود، اظهار کرد: امام راحل(س) استقامت عظیمی در مواجه شدن با انواع مشکلات داشت.
*روایت سکوت امام در پاسخ به درخواست رئیس ساواک
عضو مجلس خبرگان ضمن بیان خاطره‌ای از دیدار با امام خمینی(س) تصریح کرد: امام راحل یک بار بر سر سفره بر منزل ایشان به بنده و آیت الله خادمی گفت در این مدتی که در تهران محاصره بودم سرلشکر پاکروان رئیس ساواک وقت دو یا سه مرتبه به دیدار من آمد و اصرار می‌کرد که قبول کنم تا ملاقاتی با محمدرضا پهلوی داشته باشم و پس از آن با احترام به قم بازگردم.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(س) در پاسخ به سرلشکر پاکروان هیچ پاسخی نمی‌دهد، تصریح کرد: امام راحل(س) به ما گفت آنها می‌خواستند خبر ملاقات من با محمدرضا پهلوی را در تلویزیون به گونه‌ای اعلام کنند که من درخواست عفو کردم و من نیز به همین دلیل هیچ پاسخی به درخواست رئیس ساواک وقت ندادم.
مقتدایی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی، اظهار کرد: دشمنان می‌خواستند با تحمیل جنگ بر مردم و انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را فلج کنند.
وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس برکات فراوانی داشت با وجود اینکه تعداد زیادی شهید دادیم، تصریح کرد: شهدا در جنگ تحمیلی از بهترین جوانانی بودند که همچون ستاره‌ای در عالم معنویت می‌درخشیدند و این موارد را می‌توان در وصیت نامه‌های آنان مشاهده کرد.
*دفاع مقدس، دوران شکوفای اسلام بود
این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس دوران واقعا شکوفایی برای اسلام بود و دنیا را تحت تاثیر قرار داد، اضافه کرد: بسیاری از کشورها اعتراف کردند که برای حمله به ایران اتحاد کردند اما انقلاب اسلامی با رشادت جوانان و روحیه امام راحل(س) این جنگ تحمیلی را با موفقیت به پیش برد.
مقتدایی با اشاره به نقش مهم مردم در پشتیبانی از رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: همان گونه که رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل فداکاری می‌کردند، مردم نیز کم نگذاشتند و به قول حضرت امام خمینی(س) مردمی بهتر از مردم ایران مشاهده نکردیم.
*گرانی‌ها بسیار جانکاه است
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تحمل مشکلات و به ویژه گرانی‌ها بسیار جانکاه است، اظهار کرد: وظیفه امروز ما این است همان گونه که در جنگ تحمیلی مقاومت کردیم تا به پیروزی رسیدیم، امروز نیز چند برابر استقامت داشته باشیم.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.