مهمانان خارجی پژهشکده رویان ضمن بازدید از بیت حضرت امام (س) ، حسینیه جماران و همچنین نگارخانه جماران با گوشه های از زندگی رهبر کبیر انقلاب آشنا شدند.

این نخبگان علمی در این بازدید ضمن اذعان به ساده زیستی رهبر کبیر انقلاب بیان کردند که در حالی که اکثر رهبران جهان در کاخ هایی بزرگ زندگی می کنند،‌ زندگی ساده و خالی از تجملات این رهبر بزرگ که انقلابی عظیم را در جهان رقم زد بسیار جالب است.

پروفسور سیم سون یکی از این نخبگان و پژوهشگران علمی است که به همراه دیگر مهمانان خارجی پژوهشکده رویان از بیت امام خمینی (س) و همچنین حسینیه جماران دیدن کرد. وی ضمن بازدید از حسینیه جماران به سوالات خبرنگار جماران پاسخ گفت.
پروفسور سیم سون در گفت و گو با پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران در پاسخ به این سوال که چه دیدگاهی نسبت به اندیشه امام خمینی دارد گفت : قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران من بسیار جوان بودم و مسائل دنیا را زیاد دنبال نمی کردم ولی از زمان انقلاب با امام و اندیشه های ایشان آشنا شدم.
وی ادامه داد :‌امام خمینی مورد حمایت تمام مردم بودند و همه مردم از عقاید و اندیشه های ایشان پشتیبانی می کردند و من معتقدم اندیشه های ایشان نسبت به دین کاملا متفاوت ازدیگر رهبرهای جهان بود.
وی از بیداری اسلامی در منطقه نیز سخن گفت : مسلما یک سری مخالفت ها با اندیشه های امام و این که بیداری اسلامی در منطقه بازتاب اندیشه های ایشان است وجود داشت ولی با پیشرفت هایی که من در ایران دیدم معتقدم بیداری اسلامی حاصل تفکرات امام است.
این پژوهشر همچنین گفت :‌با تغییرات پیش آمده بعد از انقلاب اسلامی در ایران و همچنین آنچه امروز مشاهده کردم معتقدم نقطه نظرات امام قابل تقدیر و محترم است و باید به این ملت تبریک گفت که چنین تغییراتی را در منطقه ایجاد کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.