فوتبال تنها یک بازی نیست، یک کار عمیق اجتماعی و فرهنگی است و باید از این بعد به آن توجه کرد.

‌سرمربی، دست‌اندرکاران و اعضای تیم پرسپولیس، عصر امروز ضمن نثار تاج گل و ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی، با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، در این دیدار، یادگار امام با اشاره به نقش پیروزی تیم های ورزشی در افزایش نشاط اجتماعی، گفت: سرمایه‌گذاری در امر ورزش، صرفا برای پرکردن اوقات فراغت نیست، این مساله قبل از هر چیز دیگری،‌ به بالابردن ضریب بهره‌وری کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان اینکه تیم های استقلال و پرسپولیس و همچنین یکی دو تیم شهرستانی، نقاط فوتبال‌خیز ایران هستند، اظهار داشت: اگر تیم های قوی تقویت شوند و لیگ قوی داشته باشیم، فوتبال کشور رشد می کند.

وی افزود: اگر روی تیم های ریشه دار و پرتماشاچی سرمایه گزاری نشود، شاهد افول ناهنجاری در جامعه خواهیم بود. فوتبال تنها یک بازی نیست، یک کار عمیق اجتماعی و فرهنگی است و باید از این بعد به آن توجه کرد.

یادگار امام با اشاره به نقش مهم سرمربی در موفقیت تیم، گفت: مربی نباید مرعوب اسم های مشهور و بزرگ شود. خوشبختانه مربی های موفق کشورمان، شجاعت کافی برای این کار دارند.

سید حسن خمینی با بیان اینکه امام و یادگار مرحوم ایشان به امر ورزش اهمیت خاصی قائل بودند، اظهار داشت: امام در اوان دوران نوجوانی که علاقه شدیدی به فوتبال داشتم، چندین بار نصیحت بزرگی به من کردند که سه بخش داشت. می‌گفتند: حسن، سه کار را حتما انجام بده، یکی اینکه خوب درس بخوان؛ دوم اینکه ورزش را ادامه بده و سوم اینکه حتما نمازت را بخوان.

وی افزود: این نصیحت امام، تنها برای من نیست نصیحتی است برای همگان تا درس بخوانند، ورزش کنند و همراه آن به نماز و عبادت اهمیت بدهند. درس خواندن فقط برای دانشگاه رفتن نیست برای به دست آوردن شخصیت موثر و ممتاز اجتماعی است. درس خواندن بخصوص برای ورزشکاران حرفه‌ای، از این لحاظ اهمیت دارد که پس از پایان دوران حرفه ای خود،‌ احساس خلاء نکنند.

یادگار امام تاکید کرد: امام به نماز تاکید فروانی داشتند چون معتقد بودند که شخصیت حقیقی و معنوی انسان را نماز شکل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با اشاره به وضعیت فعلی تیم پرسپولیس گفت: نپذیرفتن استعفای سرمربی تیم، کار حرفه ای و خوبی بود. انشاءالله با اخذ نتایج خوب در هفته های آتیِ لیگ، پرسپولیس از شوک منفی هفته‌های گذشته خارج شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.